Avatar billede cht22 Professor
18. marts 2018 - 10:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gemme webside med stregkode som pdf

Jeg har en computer med Windows 10, hvor det virker fint når jeg bruger "Weeny Free HTML to PDF Converter" til at konvertere fra html til pdf

Men på den anden computer bliver stregkoden ikke vist, kun som tal/bogstaver

Min stregkode ser således ud:
https://findlinks.dk/temp_barcode/1.htm

Den virker i øvrigt heller ikke i Mozilla Firefox på den ene computer, kun i Google Chrome og Microsoft Egde.

Jeg har prøvet at kopiere stregkode fonten til:
c:\Windows\Fonts

Hvordan kan det være det virker på den ene computer og ikke på den anden?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2018 - 10:35 #1
Umiddelbart fordi det ser ud til at du forudsætter at brugeren har skrifttypen på sin maskine.
Avatar billede cht22 Professor
18. marts 2018 - 10:59 #2
Ja det tror jeg du har ret i. Men hvordan finder jeg så skrifttypen og kopiere skrifttypen fra den ene computer til den anden?

Kan det være en dll der ligger på computeren, som er installeret sammen med et andet program?
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2018 - 11:12 #3
Hvis du skal være sikker at det virker alle steder skal du genere den serverside og vise som et billede.
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2018 - 11:13 #4
Men ellers skal installeres på de maskiner det skal virke
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2018 - 11:31 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2018 - 11:34 #6
din font ligger sikkert i C:\Windows\Fonts
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2018 - 11:36 #7
du kan også hente font på https://fonts2u.com/bar-code-39.font
Avatar billede cht22 Professor
18. marts 2018 - 11:48 #8
Jeg har allerede skrifttypen liggende på begge maskiner og det virker fint i Word og Excel efter jeg har lagt skrifttypen ind i c:\Windows\Fonts på den ene computer virker det ikke i "Weeny Free HTML to PDF Converter" og Firefox

Siden https://findlinks.dk/temp_barcode/1.htm linker til skrittypen

bar-code_39.ttf

Ellers ville det ikke virke i Chrome på begge computere
Avatar billede cht22 Professor
18. marts 2018 - 13:33 #9
#5 Tak jeg fik det til at virke med den kode du linkede til
Avatar billede falster Ekspert
18. marts 2018 - 13:40 #10
Den tillinkede fontfil hedder "Code39.ttf" med titlen "Bar-Code 39"  Så med fonten installeret vises https://findlinks.dk/temp_barcode/1.htm først med stegkode hos mig, hvis koden rettes til - f.eks.:

<style>
@font-face {
  font-family: BC39;
  src: local("BC C39 2 to 1 Medium"),
      local("BC C39 2 to 1 Medium"),
      url(code39.ttf);
}
</style>

<font face="Bar-Code 39" size=+3>*123456*</font>39".
Avatar billede cht22 Professor
18. marts 2018 - 13:50 #11
Nu var det bare i programmet "Weeny Free HTML to PDF Converter" jeg gerne ville have det til at virke.

Der virker det fint med denne kode:

<style>
@font-face {
  font-family: BC39;
  src: url(bar-code_39.ttf);
}
</style>

<font face="BC39" size=+3>*123456*</font>

Nu ved jeg ikke hvilken browser du bruger?
Avatar billede falster Ekspert
18. marts 2018 - 14:06 #12
Glem min kode. Den var ikke ordentlig testet - undskyld :-(

M.h.t. konvertering kunne du prøve den gratis PDFCreator her:

http://www.pdfforge.org/

Det er et program med en helt anden kapacitet - men også volumen - end den lille "Weeny Free HTML to PDF Converter", der se ud til kun at konvertere flade filer (txt, html og XML). PDFCreator klarer alt, der kan åbnes i Windows.