19. marts 2018 - 16:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 problem med at logge på konto

Hej jeg har problem med at logge på Windows 10 starter op men kommer og fortæller at der er problem med at logge på min konto? det har den ikke gjort før. Jeg har logget på med min adgangskode - hvorefter windows kommer med beskeden om at det ikke kunne logge på min konto.
Pls. help
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2018 - 18:11 #1
Hvis det er en Microsoft konto i modsætning til en lokal konto, så kræver det internetforbindelse.
19. marts 2018 - 18:30 #2
Det ved jeg men windows er først nu begyndt at bede om det????
19. marts 2018 - 18:31 #3
Hvordan skifter jeg til en lokal konto??
19. marts 2018 - 19:27 #5
Hvis man ikke kender login oplysninger og ikke bruger Enterprise versionen hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2018 - 19:39 #6
Hvis du kender den mailadresse, der er tilknyttet din Microsoft konto, kan du gå på nettet på en anden pc og nulstille password.
https://account.microsoft.com

Hvis det er en lokalkonto, findes der visse tricks, som jeg dog ikke lige kan finde.
Avatar billede INK Ekspert
19. marts 2018 - 19:48 #7
19. marts 2018 - 20:01 #8
Mange tak INK, jeg tjekker det i morgen og vender tilbage.
20. marts 2018 - 09:01 #9
Når maskinen tændes starter den med at indlæse Win 10 efter et stykke tid kommer den så og beder om PW dette indtastes hvorpå den så kommer med beskeden om at der ikke kunne logges på windows konto - så kan jeg intet gøre alt er låst. Er der ikke noget med en F-tast inden win 10 starter op eller andet der kan bruges?
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2018 - 09:19 #10
Jeg indrømmer gerne at løsningen i #7 er kompleks.
Du skal ind i bios for at sætte ny opstartsrækkefølge (eller bootmanager) for at starte op på en cd/dvd eller et usb. Afhængig af mærke og model kan det være F2, Esc, F12, der holdes nede under opstart. Du må lige Google det for din pc.
20. marts 2018 - 09:34 #11
Jeg var inde i bios i går for at sætte den til at starte op på en USB nøgle der ligger ikke noget på USB 'en - der skal vel ligge et eller andet for at kunne boote på den
Avatar billede INK Ekspert
20. marts 2018 - 09:58 #12
Du skal lave en usb nøgle med Windows 10. Følg retningslinierne på denne side:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Når du booter på denne kan du få adgang til kommandopromt. Du må endelig ikke installere, for så sletter du alt på disken, hvilket vel næppe er formålet nu?

Hvis du har backup af alt samt licenser for dine programmer, kan du overveje dette senere.

Fandt lige tilbage i gemmerne et usb stick med et program, der kan aflæse password.
Kan ikke huske om det virker, men kan downloades her. Om prøveversionen er nok ved jeg ikke, men det er et forsøg værd.
http://www.lazesoft.com/download.html
20. marts 2018 - 12:25 #13
Tusind tak for hjælpen INK dette link gjorde forskellen.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10