Avatar billede Nikolaj_Engell Praktikant
19. marts 2018 - 16:50 Der er 4 kommentarer

PC slukker tilfældigt hele tiden

Hej alle

Min PC er begyndt at slukke tilfældigt hele tiden mens jeg bruger den. Jeg har en mistanke til at det skyldes at den lille blæser i pc'en ikke virker. Før hen hørte jeg den hele tiden blæse men nu er der ingen lyd overhovedet. NU slukker pc'en blot efter 5 minutters brug. Dette er et stort problem da jeg skal til terminsprøve på torsdag... Er der en som ved hvad jeg kan gøre for at fikse det her og om min hypotese med blæseren kunne passe?

På forhånd tak!!

Vh Nikolaj
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 17:00 #1
når blæseren ikke virker udvikler det varme, og cpu crasher og smelter.
lad være med at bruge computeren, skift blæseren
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2018 - 17:10 #2
Ja det er den sikre vej til at ødelægge CPU´en at bruge computer når CPU-blæseren i virker.
Avatar billede Nikolaj_Engell Praktikant
19. marts 2018 - 17:13 #3
Hvordan ved jeg hvilken blæser der virker i min acer aspire v3 372???? og kan jeg selv bare proppe den i så det hele virker til på torsdag? :00
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2018 - 20:06 #4
Her er et link til et sted hvor de handler med computer og dele til disse.
Der er INGEN garanti for de har den rigtige blæser, på lager men de kan måske skaffe en. Jeg tror ikke du skal regne med at din computer er klar på torsdag.

https://www.datamarked.dk/

Prøv forsigtigt med en støvsuger, der kan nemlig samle sig uanede mængder af støv i en computer, og dette lægger sig som en dyne over komponenterne i maskinen, der derved bliver alt for varm. Men på den anden side når der ingen lyd er at høre fra blæseren, er det sikkert den der er stået af.
Start ikke computeren for så bliver det ikke kun en blæser der skal skiftes, men en ny cpu, og den koster.
Det er en ubehagelig situation at stå i kan jeg godt se.