Avatar billede erlandsen Seniormester
19. marts 2018 - 20:05 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

O365 32-bit til 64-bit

Har netop skiftet PC og installeret MS Office 365 64-bit som må være årsagen til at jeg får en compile error på en Access 365 dbase der tidligere kørte på en 32-bit Office: “the Code for this project must be Update for use on 64-bit system...”

Er der er nem måde at omgå den på eller er det bedst at afinstallere O365 og installere 32-bit versionen?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 20:36 #1
Hvis du afinstallerer windows 64 bit til fordel for 32 bit, så kan du kun udnytte ca. 3,5GB ram, uanset hvor mange du har installeret.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2018 - 20:56 #2
Avatar billede erlandsen Seniormester
19. marts 2018 - 21:09 #3
Det var MS Office 364 32-bit jeg mente, ikke Windows
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2018 - 21:16 #4
Ok, men kan Office 32bit køre på en Windows 64bit?
Når man køber Office 32bit, kan man så ikke bare installere 64bit?
Sådan er det når man køber Windows.
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. marts 2018 - 21:41 #5
Jeg mener ikke at programmer i 64-bit udgaven kan køre under en 32-bit udgave af Windows, det samme gælder for drivere. Derimod kan 32-bit programmer godt kører under en 64-bit udgave af Windows.
Jeg har selv på min pc, med Windows 7 Ultimate 64-bit, installeret Office 2010 Professional i 32 bit versionen, og dette kører upåklageligt.

Har man brug for meget hukommelse er 64 bit at foretrække da der ikke er nogen egentlig øvre grænse for hvor meget RAM et 64-bit system kan håndtere, modsat 32-bit der er grænsen 4 GB. Mere RAM vil derfor være penge ud af vinduet når man taler om 32-bit.
Avatar billede erlandsen Seniormester
20. marts 2018 - 03:41 #6
Jeg kører 64-bit Windows og 64-bit MS Office 365 Business MEN den Access database jeg prøver at køre kan kun køre 32-bit, så

Kan jeg gøre andet end at ændre i koden i databasen, f.eks. i forbindelse med opstart
Eller
Skal jeg skifte til O365 32-bit)
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2018 - 07:17 #7
Det afhænger hvor i koden fejlen opstår.
Men jeg ville afinstallere Office, og installere en 32-bit version - det har indtil videre været Microsoft's anbefaling - med mindre du rammer nogen grænser, hvor du har dokumenter/databaser som fylder mere en 4 GB?
Ellers er der ikke rigtig grund til at køre 64 bit office - desuden er de fleste addons til Office skrevet til 32 bit Office
Avatar billede erlandsen Seniormester
20. marts 2018 - 08:59 #10
Tak til alle!
Avatar billede terry Ekspert
20. marts 2018 - 09:50 #11
selv tak
Avatar billede erlandsen Seniormester
20. marts 2018 - 10:07 #12
Der var jeg lige hurtig nok..

Efter at have afinstalleret 64-bit versionen kan jeg ikke installere 32-bit O365, da den tror at 64-bit versionen stadig er der, og det hjælper ikke at genstarte?

Jeg har prøvet at installere MS Support and Recovery assistent men den kan jeg heller ikke få til at virke?

Nu har jeg så en helt ny PC men kan ikke få MS Office 365 på den?
Avatar billede erlandsen Seniormester
20. marts 2018 - 13:54 #15
Keg brugte “essy fix” -knappen, men tak terry
Avatar billede terry Ekspert
20. marts 2018 - 14:28 #16
Strange its necessary to use other tools to uninstall fully. Good you solved the problem though.