Avatar billede petert Forsker
23. marts 2018 - 14:28 Der er 8 kommentarer

Hjælp til indsætte Bogmærke i wordskabelon

Hej alle
jeg skal sætte et Bogmætke i en wordskabelon [FormDue]
hvordan gøres dette?
Det er i forbindelse med faktura udskrift fra C5 via wordskabelon.
på forhånd tak
Petert
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. marts 2018 - 14:56 #1
Du skriver ikke, hvilken version af Word, du bruger. Følgende passer til alle nyere Word-versioner:

1. Marker den tekst eller den placering, som skal bogmærkes.

2. Tast Ctrl+Shift+F5 for at åbne dialogboksen "Bogmærke" (eller vælg fanen Indsæt > Bogmærke (i gruppen Links)).

3. Skriv bogmærkenavnet i øverste felt og tast OK.

NB Bogmærkenavnet kan ikke begynde med [ - første tegn skal være et bogstav.
Avatar billede petert Forsker
23. marts 2018 - 15:16 #2
Hej Lene Tak for indput, men det driller mig lidt.
Jeg kører Word 2010 og jeg får ikke mulighed for at skrive [FormDue]
i dialog boxen  Ctrl+Shift+F5 kan jeg vælge kun vælge Tilføj, gå til, Slet ??
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. marts 2018 - 15:30 #3
Som forklaret i mit første svar, kan et navn på et bormærke ikke starte med [. Det SKAL starte med et bogstav.

Måske er det meningen, at bogmærket skal hedde FormDue, og at klammerne blot angiver, at det er et bogmærke (jeg ved jo ikke, hvor informationen kommer fra).
Avatar billede petert Forsker
23. marts 2018 - 17:53 #4
Ja bogmærket skal hede FormDue det kommer fra Microsoft Dynamics C5
Problemet er Feltmærker fra en rapport (faktura) der overføres til en WordSkabelon.
(således at Faktura får et bedre layout).
Hvis det er kan jeg sende en kopi af Skabelonen, hvis der er en mail.
PS arbejder du meget med Bogmærker / Skabeloner ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
23. marts 2018 - 18:09 #5
Jeg ved ikke præcist, hvad du mener med "Fetlmærker" (felter?).

Jeg arbejder meget med stort set alt i Word, inkl. bogmærker og skabeloner (jeg udvikler Word-løsninger of Word-skabeloner). Jeg kan godt tilbyde dig at tjekke et eller andet specifikt i en skabelon, men så må du forklare præcist, hvad det er, du gerne vil have tjekket. Du kan sende en mail til LF [at] thedoctools.com.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. april 2018 - 23:29 #6
peterT: Fik du det til at virke?

Du sendte dit dokument til mig. Jeg oprettede bogmærke m.m. i dokumentet. Den 24. marts sendte jeg min tilrettede version af dokumentet til dig inkl. information, og jeg sendte senere en opfølgning. Du har ikke meldt tilbage hverken her eller via email.
Avatar billede petert Forsker
06. april 2018 - 09:13 #7
Ja jeg fik det til og virke, tusind tak for hjælpen.
En detalje er problemer omkring Lang dato format i bogmærket.
Hvordan jeg formaterer, eks 3.Dcember.2018 til kort datoformat eks 03.12.2018
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. april 2018 - 11:54 #8
Et bogmærke i Word er blot en navngivet pladsholder, som ikke kan noget i sig selv. Hvis der var tale om flettefelter i Word, kunne du styre det i feltkoden, men det er jo ikke situationen. Det må være noget, du kan styre via konfiguration i C5. Se f.eks.:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/658580)

NB Min forklaring i #1 var korrekt i forhold til dit oprindelige spørgsmål.