Avatar billede akse0435 Seniormester
24. marts 2018 - 19:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brænding af flac-filer til en lyd-cd

Hej.

Jeg søger et godt program til at brænde flac-filer. Mit eneste krav til det, ud over at kunne brænde flac-filer, er, at det skal have en mulighed for at vælge, hvilken hastighed, man vil bruge til at brænde cn.

Jeg har forsøgt med Exact Audio Copy, Infra Recorder og PowerISO, men har ikke fået nogen af dem til at virke.
Er der nogen, der har et forslag til et program?

MVH: Aksel Christoffersen
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. marts 2018 - 20:16 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2018 - 20:34 #2
som sådanne, så er lyd-cd en ting, og flac er noget andet. Du kan ikke få lagt flac-filer på en lyd-cd og få dem afspillet med en cd-afspiller.
Enten konverterer du flac til lyd-cd format (med tab til følge), eller du gemmer flac-filer i data-format på en cd, som så ikke kan afspilles i cd-anlæg.
Avatar billede milter Ekspert
25. marts 2018 - 00:51 #4
Du skriver: "Jeg har forsøgt med Exact Audio Copy, Infra Recorder og PowerISO, men har ikke fået nogen af dem til at virke."

Hvor virker det ikke? Kan du ikke brænde CD'erne, eller kan du ikke afspille dem, eller ....?
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2018 - 07:36 #5
det er noget vrøvl at du mister kvalitet ved at udpakke til WAV som kan brændes på cd.

du skal udpakke flac filerne til WAV, det er samme kvalitet og nu kan de brændes.
Avatar billede eurositi Ekspert
25. marts 2018 - 12:51 #6
#2
Som Sidwave allerede påpeger, så er FLAC såvel som WAVE-formatet (som benyttes til lyd-CD'er) begge tabsfrie, så en FLAC>WAVE konvertering burde reelt blot være en dekomprimering af data, og altså ikke tabsgivende.

AnyBurn, CDburnerXP og BurnAware Free er alle gode bud på programmer, der kan brænde lyd-CD'er, men selv Windows Media Player har stadig en brænderfunktion indbygget, som også burde kunne løse denne opgave.
Avatar billede akse0435 Seniormester
25. marts 2018 - 20:56 #8
Så jeg kommer altså nok ikke uden om en konvertering til wav før brændingen.

Det, jeg mener, at de programmer ikke virker, er, delvist, at nogle af dem ikke har muligheden for at ændre hastigheden for brændingen, og dels at jeg er blind og kæmper mod programmernes tilgængelighed med en skærmlæser.

Grunden til, at jeg er meget interesseret i det med hastighed er, at jeg oplever, at de brændte cd'er bliver dårligere, jo hurtigere der brændes. Det, jeg så ledte efter, var et program som helt enkelt kunne brænde fra flac-filer til almindelig lyd-cd, med f.x 4x hastighed eller så.
Avatar billede falster Ekspert
25. marts 2018 - 22:15 #9
Nævnte CDBurnerXP kan anvende flac-filer som input til at brænde en lyd-cd.

Der er en mængde indstillingsmuligheder, herunder også brændehastighed.

Findes med en rimelig dansk oversættelse (dvs. dansk brugergrænseflade), hvis det betyder noget.

https://cdburnerxp.se/
Avatar billede akse0435 Seniormester
25. marts 2018 - 22:50 #10
Mange tak, det løste problemet.
Tusind tak for hjælpen.