Avatar billede Zeth1200 Juniormester
25. marts 2018 - 20:26 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Jeg mangler at få samlet min pc

hej alle jeg er ny herinde. jeg er en dreng på 11 år og jeg hade sparet op til en ny gamer computer til ca 6000 kr og det tog et år. og det er langtid for mig. men så sker der det at alt ser helt fint ud alle blæser køre der er lys i alt men der kommer ikke noget op på skærmen der stod bare ikke noget signal. det jeg gjorde det var at jeg gik til en professionel computer nørd og han siger at delene ikke kommunikere sammen. så nu er jeg i gang med at prøve at returnere alle delene.
I kan se alle delene her:

cpu: amd ryzen 5 1500x

cpu køler: amd stock køler

bundkort: asus prime b350-plus

psu: be quiet system power 8 500w

gpu: msi geforce gtx 1050 2gb gaming x

harddisk: 1tb barracuda

kabinet: color master masterbox lidt 5rgb

ssd: kingstone 120Gb ssd

ram: kingstone 8gb ram

og det var vist alt.
men den pc som jeg ville byge nu kan i se her nede:

https://pcpartpicker.com/list/

og når jeg har pengene til den så vil jeg gerne have en der har prøvet det før til at hjælpe
Hvis i kan svare så vil jeg blive rigtig glad🙂

Mvh. og tak !
Zeth 11 år
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. marts 2018 - 20:53 #1
Hej, Zeth.

  Hvis du skal gøre det lidt fornuftigt, ville jeg nøjes med at bytte grafikkortet til et AMD.
  Måske lige tjekke, at RAM'ene kan køre med bundkort og CPU, men ellers ser det nu ikke helt umuligt ud.

  Du har linket til en tom konfiguration, så man kan ikke se, hvad det er du ellers har kigget på. Men hvor i landet hører du hjemme?
Avatar billede Zeth1200 Juniormester
25. marts 2018 - 21:11 #2
tak for et svar og jeg bor i herning. og jeg skriver lige alle dele ned til dig

MVH Zeth
Avatar billede Zeth1200 Juniormester
25. marts 2018 - 21:14 #3
her er de
Intel - Core i5-8400 2.8GHz 6-Core Processor

CRYORIG - M9i 48.4 CFM CPU Cooler

Gigabyte - Z370P D3 ATX LGA1151 Motherboard

GeIL - EVO POTENZA 8GB (2 x 4GB) DDR4-2400

Western Digital - Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive

MSI - GeForce GTX 1060 6GB 6GB GAMING X Video Card

Cougar - MX330 ATX Mid Tower Case

Cooler Master - MasterWatt 550W 80+ Bronze Certified Semi-Modular ATX Power
Supply

2x Cooler Master - SickleFlow (Red) 69.7 CFM 120mm Fan
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2018 - 01:11 #4
psu er lidt svag.. 750-800 watt er bedre
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. marts 2018 - 10:05 #5
Med en strømforsyning med en bedre energi-certidicering (min. Gold) vil temperatur og gennemsnitsforbrug blive lidt lavere - effekten er egentlig fuldt tilstrækkelig.

Dine stumper ser ud til at spille sammen uden problemer, så mon ikke det går denne gang? God fornøjelse med byggeriet! :-)
Avatar billede Zeth1200 Juniormester
26. marts 2018 - 12:51 #6
tak for rod. jeg ændrelige min psu

jeg har valgt den nu det er en Thermaltake Rome 750W ATX (psu)
Avatar billede Zeth1200 Juniormester
27. marts 2018 - 19:34 #7
så sutter vi