Avatar billede Josvto Mester
26. marts 2018 - 13:46 Der er 2 kommentarer

FOR avanceret søgning på google - muligt?

Hej alle

Jeg har foretaget en søgning på google og jeg vil gerne have, at i vurderer min formel. Grunden er, at jeg ikke får de korrekte resultater.

Når jeg f.eks. søger på:

Søgning 1;
bil og gul eller rød eller blå eller grøn eller lilla eller lyserød eller sort eller hvid eller grå

Så får jeg ingen resultater (det gør jeg ved ovenstående søgning, men det er også kun et eksempel)

Søgning 2;
bil og grå

Så får jeg en masse resultater.

Hvad er der galt med min søgning 1 formel siden den ikke giver noget? Jeg ville mene, at den måde den er konstrueret på betyder, at den søger på en blanding af bil og alle farverne?

Kan i hjælpe med at tilrette min formel, så den måske giver de rigtige resultater?

Mvh
Josvto
Avatar billede milter Ekspert
26. marts 2018 - 14:01 #1
Jeg er ikke ekspert på det område, men jeg tror, du forvirrer søgningen med alle de farver. Prøv i stedet at specificere søgningen lidt mere med ordene herunder:

bil  til salg gul  rød blå  grøn  lilla  lyserød  sort  hvid  grå
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. marts 2018 - 14:40 #2
Udelad fyld ord
søg "bil grå" eller "bil gul"

"bil grå" vil give dig resultater, hvor "bil" er nævnt og tage resultater, hvor "gul" også er nævnt og, vise dem først i dit søge resultat.
Du kan også skrive "bil+gul" det er, hvad Google gør på "bil gul"