Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. marts 2018 - 14:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Optage "lidt før" og "lidt efter" et TV program

Jeg har et Scansonic fladskærk TV
22 LED DV 500 Black.

Har været ude for, at det ikke optager hele udsendelsen.

Når jeg optager en film . Eller hvad det nu er.

Er der ikke noget med, at man kan sætte TV til at optage "lidt før" og "lidt efter"

(Måske mere end "lidt") ?

Så man er sikker på at få hele filmen med !
*
Men hvordan gør man så det ?
*
God Mandag - Venlig Hilsen *Jørn*
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. marts 2018 - 14:54 #1
fladskærk TV = fladskærm TV !
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. marts 2018 - 15:15 #2
Jeg er ikke rigtig med. Jeg har kikket på nettet og har også fundet dit tv, men der står "DVD-afspiller", så hvad du mener med "optage" er jeg noget uforstående over for.
Jeg har selv to Panasonic HDD/DVD/BD optagere, og på disse kan man godt sætte optagelsen til at starte f.eks. to par minutter før, og til at stoppe f.eks. tyve minutter efter det ønskede program.
Avatar billede falster Ekspert
26. marts 2018 - 16:03 #3
ad #2: TV'et har pvr (Personal Video Recorder), så man kan optage på en usb-enhed.

Optagelsen bør kunne indstilles til at starte og slutte et antal minutter før og efter tidspunkterne for den valgte optagelse. Normalt er det en indstilling, der så gælder for alle optagelser (til man eventuelt ændrer den.)

Dog er manualen ikke sådan lige at finde på nettet - jeg kan i hvert fald ikke. Så Jørn må prøve at finde det i den vejledning, der fulgte med apparatet.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. marts 2018 - 16:05 #4
Hmmmm - Ja, der er en DvD afspiller ...

Men jeg mente - At jeg optager på et USB stik. Som sidder bag TV'et.

Bruget det kun til at optage en film og så sletter jeg det igen - Klar til ny optagelse.
Det undrer mig, at den, i visse tilfælde, cutter slutningen af.
Irriterende - Så en dansk (fjollefilm ganske vist) i går. Men slutningen (hvor længe ?) var pist væk.

SCANSONIC
22LEDDV 500 BLACK

Det er det jeg ved - Har ikke andre informationer angående TV'et
Avatar billede falster Ekspert
26. marts 2018 - 16:25 #5
Det er lidt svært med Scansonic og manualer. Der fremstilles vist ikke længere TV under det mærke, som (også "vist") ejes af Dantax, der vist heller ikke længere fremstiller TV.

Mit bedste bud er at prøve at finde en kontaktmulighed til Dantax og spørge der.
Avatar billede ErikHg Ekspert
26. marts 2018 - 16:41 #6
Her er et link til DANTAX A/S

https://dantaxradio.dk/contact/

Håber det kan være en hjælp.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. marts 2018 - 17:12 #7
Tak for jeres hjælp - alle ...
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. marts 2018 - 18:53 #8
T*A*K + God Tirsdag ...