Avatar billede Asky Forsker
27. marts 2018 - 23:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MAILS FORSVINDER FRA INDBAKKE

Vi har Windowscomputere, og vi har en Samsung tablet SM T 800, hvor vi bruger det indbyggede mailprogram.
Vi har flere e-mailadresser. Problemet er at modtagne mails, der læses ind på på tabletten forsvinder igen fra indbakken i løbet af et døgns tid. Umiddelbart ikke i sammenhæng med at de også af og til læses på windowscomputeren (Gmail) eller på en mobiltelefon. Vi har ledt i indstillingerne på tablettens emailprogram, men kan ikke finde nogen indstilling, der kan rette på problemet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. marts 2018 - 23:09 #1
Tjek om windows og samsung kører via IMAP og/eller POP3.
Avatar billede Asky Forsker
28. marts 2018 - 09:52 #2
Vil det sige, at mailprogrammerne helst skal køre det samme? Gmail kører ihvertfald POP3. Samsung undersøger jeg lige ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. marts 2018 - 11:49 #3
Det bedste vil være at køre IMAP overalt, når nu du deler din mailkonto mellem flere devices.

POP3 (hvis ikke du sætter den op til at gemme en kopi) kan lidt sammenlignes med din postkasse ude ved vejen.
Når du har været ude og kigge om der er post, tager du posten med ind.
Kommer der en anden og kigger i din postkasse, ja, så er den jo tom, for du har lige tømt den.

IMAP, der kigger du bare ind i postkassen, men lader alt post ligge. Det samme gør nummer 2 der kommer og kigger osv...
Avatar billede Asky Forsker
29. marts 2018 - 09:39 #4
Ovenstående har jeg markeret som løsning fordi det har gjort mig en del klogere. Alle vores mailadresser kører dog POP3 - undtagen en som jeg slettede. Det løste ikke problemet. MEN i Samsungs mailprogram på tabletten viser det sig, at jeg har misforstået et flueben, Der står "Bekræft sletning" Det har jeg forstået sådan, at man får en advarselsskærm, når man sletter, men sådan skal det åbenbart ikke forståes.
Man bekræfter åbenbart, at mails slettes, når de har været åbnet! Nu er problemet der ihvertfald ikke mere. Jeg takker Jakobdo for at have gjort mig klogere ;-)