Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 00:17 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

XP problemer

Min ene XP stod af, med en gammel recovery CD kunne jeg re installere den, men alle de programmer som lå på den er væk, og jeg har forsøgt at google mig til cd.exe et waw to mp3 converter program, samt hlm eller him renderes hed det vistnok, skal jeg bruge når jeg lægger musik ind fra min sony minidisc...jeg fandt lame, men kan ikke få  det til at virke på min xp,

Nogen som kender de programmer og kan hjælpe med at finde dem?
Avatar billede martens Guru
28. marts 2018 - 00:33 #1
Det ene program du leder efter er dette :https://cdex.mu/download
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 00:37 #2
Det ser bare meget anderledes ud end det jeg havde.
Avatar billede martens Guru
28. marts 2018 - 00:39 #3
udviklingen ;o)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 01:05 #4
Ja ok, og nu tårner problemene sig, nu fortæller min xp mig at der ikke er noget lydkort i den...eller at det ikke virker
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2018 - 07:50 #5
der er nok nogen driver der skal installeres
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 08:52 #6
Hvilken Xp har du nu ??? Sp1, Sp2 eller Sp3 ???

Måske er din CD  med Xp så gammel, at du ikke har "nyeste" Sp3 nu ??
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 09:14 #7
Den XP jeg har nu er en ældre Fujitsu Siemens købt brugt hos dino, Min recovery cd  er købt med en Fujitsu Siemens i 2002 så den er nok så gammel så der ikke sp3.
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 09:19 #8
Jeg fandt denne side med Hi-Md rendere programmet http://www.marcnetsystem.co.uk/
Har også fundet lame programmet og er ved at lægge det hele ind på en Acer pc med XP, også købt hos dino :) Så tror jeg er ved at have løst nogle af problemerne.
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 09:23 #9
#7.. 2002 Xp er ret sikkert KUN en sp1 ?? (Måske Sp2 ??)
Det kan du tjekke under "denne computer" Højreklik på denne og vælg egenskaber.
Her står fx. "servicepack X

Hvis du kun har en sp1, så har jeg Sp2 og Sp3 liggende til fri download fra min MEGA.
( De 2 er næsten umulige at finde idag. Derfor har jeg gemt dem ) ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 10:08 #10
Kan man downloade via en windows 10 og lægge det på en cd og så på xp'en ?
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 10:10 #11
#10.. Spørger du til mine SP2 og 3 ??? ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 10:13 #12
Ja Jeg har nemlig ikke internet adgang på mine xp maskiner
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 10:26 #13
#12
Du kan få linkene til download af SP2 og SP 3 direkte her fra MIN Mega.
(Garantere at der ikke medfølger virus og andet "lort med")  ;)

Det er nemt. Men anbefaler, at du downloader fra linket med enten Chrome eller Firefox browser. ( Explore dur ikke )

Og du downloader ganske enkelt til hvilken som helst computer med internet.
Gemmer filerne og flytter dem til din XP. ( Enten brænder dem på en CD eller lægger dem på en USB stik)
Her køre du dem bare direkte i rækkefølge.
Har du kun SP1 nu, så først SP2 og genstart. Derefter Sp3 og genstart.
Har du nu en SP2 nu, så køre du bare KUN sp3 og genstarter. ;)

Sp2
https://mega.nz/#!XVE3nDCA!NQHyZj3yL7JkpK36PD1dKTNPStZtfB5_ZDOiHHzWdfI

Sp3
https://mega.nz/#!jZE0kARb!b6maEseqEAobhZV1agxy32ydjEfvwwH88q4OksEVUxc

Men tjek lige hvilken SP du har nu
https://i.imgur.com/zsocqxs.png

OBS!!! De update virker på de fleste Xp versioner.. Home, Pro o.s.v. ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 10:40 #14
Tak :) Jeg vil gøre det senere i dag, lige nu er min Fujitsu Siemens ikke sat til, Men da jeg reinstallerede den i går aftes med den recovery cd jeg har, tror jeg det må være sp 1. Det er en home edition. På den her windows 10 bruger jeg Google Chrome til det meste
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 10:41 #15
OBS!!! NÅR SP3 engang er installeret, og der kommer internet på computeren, så kør ALLE de update der er at finde på Microsoft update.. Også de "valgfrie"

Mange tror, at Microsoft ikke updater Xp længere.. Men der ER update at finde/at få  efter install af sp3 ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 10:49 #16
#14.. Ja men god fornøjelse.. Det virker med sikkerhed på en XP home.
( Har netop selv en gammel "home" skive med kun Sp1, som jeg anvender sp2 og sp3 til)
28. marts 2018 - 13:28 #17
HEj,

Jeg "kører" XP på min udviklingsmaskine (Win 8.1 på Internetmaskinen). Og som sådan indså jeg at da MS (Muicrosnot) annoncerede at de stoppede supporten af samme Xp, gemte jeg disse.

SÅ jeg har både sp 2 og sp3 liggende som EXE-filer.

Send din E-mail adresse til snestrup2016@gmail.com så vil jeg overføre (blir sandsynligvis fredag - lørdag eller søndag, da vi skal i "påske-hus" (alias Sommerhus om sommeren - hehe ).

Kristian

De andre opdateringer (alle KBxxxx ) har jeg ikke.
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 16:01 #18
snestrup2000, Mikael var så sød og sætte link til Download på :) Mikael Jeg tror ikke der netkort i den xp, der er i min acer, men når jeg går på nettet med den kommer jeg ikke ret langt, jeg bruger de to til forskellige offline spil samt billede og musik behandling :) Lige nu er jeg i gang med at se om det hjælper med en driver til lyd, realtek hjalp ikke prøver med nvidia nforce :) Det mente manden fra dino var det jeg skulle bruge.
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 16:25 #19
#18  Nej så er det ikke nemt at update via nettet ;) Det var også mere det, at update fra Microsoft MÅSKE gav dig manglende nødvendige drivere.

Hvad hvis du sætter et LAN kabel i mellem computer og din router ??
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 16:50 #20
Det har jeg prøvet Mikael, og der sker intet :)
Avatar billede Mikael Ekspert
28. marts 2018 - 16:52 #21
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
03. april 2018 - 23:46 #22
Update. Jeg fik lame til at fungere, fik også audacity, himdrendere til at virke, alle på min Acer XP maskine, googlede i dag old xp version of cdexe, og fandt hvad jeg søgte. Vil snart købe usb dimser som der er links til her i tråden. Og så kommer der nok god gang i Fujitsu-Siemens maskinen igen.
Takker jer alle for hjælpen :)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 12:43 #23
Jeg ville en gang til geninstallere windows XP på min Fujitsu Siemens, men noget er gået galt, dels sletter den ikke de programmer som ligger derpå, dels fortæller den mig ved opstart at der er 5 brugere på den, og jeg skal vælge windows styresystem, og der viser den mig windows XP programpakken 5 gange...hvordan får jeg slettet alt på den og kan komme til at starte forfra ?
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2018 - 12:57 #24
#23 Gætter på, at du netop geninstallere XP. Og du nu har 5 XP på harddisken.

Du skal se på hvad der er af valg, når du smider XP installationsskiven i computeren.
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 13:04 #25
Rigtigt Mikael, men jeg kan ikke finde ud hvad jeg skal vælge, har forsøgt at lave genstart med recovery cd'en i computeren, og holde Delete tasten nede, samt F12, F10, trykker så på en tast for at fortsætte fra CD. Når den så igen sagde at jeg skulle trykke på en tast for at fortsætte fra CD så gjorde jeg det, det fandt jeg ud af var forkert, men nu er problemet så at jeg vil have den til at starte helt forfra, men hvordan gør jeg det ?
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 13:05 #26
Lidt ligesom da den for noget tid siden tiltede og jeg smækkede min recovery CD i, der blev alt der lå på den slettet.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2018 - 13:19 #27
Desværre kan jeg ikke lige teste med en XP installationscd.

Men som jeg husker det, så skal du smide en XP cd i maskinen. Og så genstarte.
Så kommer der " start fra CD/ tryk en taste"

Og senere får du valget: Geninstaller XP eller "ny installation" Du skal IKKE vælge den første.

Så BURDE du få en "ren" XP, og ikke en "geninstallation" som du nu har mange af.

( Beklager at jeg ikke helt husker XP installationen fra bunden af ) ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 13:22 #28
Jeg prøver Mikael :)
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2018 - 13:25 #29
Du skal få en meddelelse om at alt slettes på din HD. Og ja.. Det er det du skal gøre. ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 13:29 #30
Jeg er lige ved at tro at jeg fandt ud af det, noget med at trykke L og E og Enter
Så gik den i gang med at formatere HD drevet.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2018 - 13:32 #31
Du er på rette vej ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 13:36 #32
...Og da den skrev tryk på en tast for at fortsætte fra CD.....trykkede jeg ikke på noget, jeg har ikke behov for plads til fem brugere :D
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2018 - 13:38 #33
Nej og slet ikke 5 x xp installeret.. ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2018 - 13:41 #34
Når din installation er færdig fra din CD, så kør evt SP2 og SP3 fra tidligere i tråden..

Alt efter hvilken SP din CD har ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 13:47 #35
Slet ikke, for de fylder vel også...
Jeg har indført den regel på begge mine XP maskiner at ingen projekter, hverken afsluttede eller ikke afsluttede må ligger på computeren ved afslutning, alt skal på ekstern HD. Vil ikke risikere at miste noget. Jeg mistede noget sidst den gik ned.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2018 - 13:52 #36
Ville nu nok installere både sp2 og 3.. Ja de fylder, men ikke meget..

Hvis du kun har sp1, så KAN der være programmer som ikke kan installeres eller køre.

Men det opdager du ;) ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 13:52 #37
Jeg fik for noget tid siden her i tråden link til SP 2 og SP 3, og har gemt dem begge på min eksterne HD. Har også købt en USb wifi net dims, men den vil jeg ikke bruge, det eneste jeg kan finde er bing, og når jeg trykker på links der er der, kan de ikke findes, jeg bruger kun XP til offline spil og arbejde :)
Avatar billede Mikael Ekspert
04. maj 2018 - 13:59 #38
Netop. Fordi bl.a. den internet Explore du får via din XP cd er alt for gammel.
Sikkert kun en IE6. Du skal have en IE 8 idag ;)
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
04. maj 2018 - 14:02 #39
Det må jeg prøve at se på, men jeg kan godt leve med at mine xp maskiner ikke er online :)