Avatar billede anonym Novice
28. marts 2018 - 21:45 Der er 2 kommentarer

Historik

Hej, jeg vil lige spørge om der er en måde at gemme al sin safari historik på, ud over det der med at gå ind på "Finder" også historik mappen, fordi al historikken står med alle mulige bogstaver, og hvis jeg kopier det og sætter det ind på Google kommer det søgte ikke frem, nogle der kan hjælpe? Kan man ikke få mac til at gemme alt sin histori, ikke kun for 1 år.
Avatar billede INK Ekspert
28. marts 2018 - 22:33 #1
Ifølge Apple gemmer den for højst ét år
https://support.apple.com/kb/PH21477?viewlocale=da_DK&locale=da_DK

Forudsat du ikke sletter historikken 😀
Avatar billede egonspock Seniormester
29. marts 2018 - 13:13 #2
Jeg tror du spørger efter to forskellige ting: Safari har den egenskab, at den kan huske teksten fra de sider du har været på og når du søger i Finder, kan den finde frem til siderne den vej. Det er lidt smart. Den anden ting, som du måske spørger om, er om du kan gemme linkene på en nem måde. til det kan du altid blot åbne et historik-vindue og kopiere alt (command-y for at gå til historik, command-a for at vælge alle links, command-c for at kopiere dem) og så derefter klistre dem ind i notesblokken eller en mail eller hvor du normalt gemmer tekster.

Et alternativ, er at bruge Læselisten, dvs. tilføje en side hver gang der er noget interessant, og så i indstillinger (Safari-menuen->Indstillinger->Avanceret) slå "Læseliste:Arkiver automatisk artikler til offline læsning" til. Så vil du have et søgbart arkiv, der kun bliver slettet når du sletter artikler fra læselisten.