Avatar billede HadstenQ Novice
28. marts 2018 - 22:37 Der er 7 kommentarer

Skrifttype er blevet uklar efter windows opdatering

Jeg har en Lenovo E430 bærbar med Intel HD Graphics 4000 kort. Jeg kører nu Windows 10

Jeg bruger skrifttypen Comic Sans i bla. Word og det gamle FrontPage.
Men nu er skrifttypen pludselig uskarp og svær at læse og det gælder også når jeg læser noget på Internettet der er skrevet med den skrifttype.

Hvad gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2018 - 11:04 #1
Prøv at tjekke om grafikdriveren er blevet opdateret i forbindelse med Windows-opdateringen. Hvis ja: prøv at afinstallere, eller find en anden driver på Lenovos hjemmeside.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2018 - 12:00 #2
Jeg har oplevet en pc, hvor skærmopløsning var sat ned til hd i stedet for fullhd. Skift tilbage, og det var klart igen.
Avatar billede HadstenQ Novice
29. marts 2018 - 20:42 #3
Jeg har idag været i dialog med Microsoft, idet det er sket i forbindelse med en Windowsopdatering. De "overtog" pc'en, og opdaterede blandt andet mine Lenovo drivere - uden at det løste problemet.
claes57 du skriver at jeg skal prøve at skifte til fullhd. Kan du forklare mig hvordan jeg gør det.
Når jeg er i Indstillinger - Skærm står der følgende under Opløsning:
1366 x 768 (anbefales)
Størrelse er 100%
Hd / Fullhd kan jeg ikke umiddelbart se nogen steder ??
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2018 - 08:28 #4
Din pc skærm er bygget til 1366x768 (det svarer til hd-opløsning på tv)og det er den, du skal bruge - så der er ikke noget at hente.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2018 - 11:56 #5
Prøv lige dette:
Word -> Filer -> Indstillinger -> Avanceret -> Vis -> Deaktiver hardwareacceleration af grafik

Hvis fluebenet er sat, så fjern det, og genstart.
Hvis fluebenet er ikke sat, så sæt det, og genstart.
Avatar billede falster Ekspert
30. marts 2018 - 15:52 #6
Tjek også at ClearType er slået til. (Søg på ClearType i startmenuen og indstillingsdialogen kommer frem.)

Hvis #5 og dette ikke hjælper - og problemet kun er med den omtalte font, så prøv lige med en anden.
Avatar billede HadstenQ Novice
01. april 2018 - 16:26 #7
Jeg har prøvet både #5 og #6 - begge desværre uden held :-(
Men tusind tak for forslagene til jer begge.