Avatar billede Asky Forsker
29. marts 2018 - 09:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte et domæne

Hvordan flytter man et domæne til et nyt webhotel?
Jeg vil gerne have flyttet et domæne til et nyt webhotel - til TDCwebmore, så jeg kan administrere det via FTP (og adminstrere betaling for webhotellet.)
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2018 - 10:23 #1
Som regel beder du den nye host om at gøre det for dig.

For TDCwebmore kan du gøre det her: http://shop.tdcwebmore.dk/?NAME_PATH=DOMAINS_PATH
Avatar billede DesignStudio.dk Juniormester
04. april 2018 - 01:24 #2
Hej,

Jeg går ud fra du har fået flyttet, men ellers ville jeg flytte et .dk domæne direkte hos dk-hostmaster.dk.

-ellers kan du som nævnt lade ny host gøre det for dig (nogle gange mod betaling).

Mvh,
Katrine, webdesigner, www.designstudio.dk
Avatar billede Slater Ekspert
04. april 2018 - 07:58 #3
#2: Dårligt råd i de fleste tilfælde. At flytte det manuelt kræver at du kender den nye udbyders navneservere, hvilket er unødvendigt besværligt i forhold til at bede den nye host om en transfer. Jeg har endnu ikke set nogen tage penge for det, og det er i hvert fald ikke tilfældet her.
Avatar billede Asky Forsker
14. april 2018 - 22:16 #4
Det tog lidt tid, da jeg lige skulle skaffe adgangskoden til ekspeditionsdelen på det eksisterende webhotel. men fremgangsmåden blev at jeg først oprettede webotellet over den eksisterende konto og derefter flyttede domænet på dkhostmaster.dk s hjemmeside. Navneserverne er ikke noget problem, da navnene står på oversigten over oplysningerne om webhotellet.
Avatar billede Asky Forsker
18. april 2018 - 09:23 #5
Tak for de gode råd. Det endte med Katrines løsning, men alle indput har gjort mig en del klogere.
Avatar billede Asky Forsker
24. august 2018 - 20:35 #6
En lille krølle på denne historie. Nu handler det om først at få adgang til domænets side på DKhostmaster. Det krævede indgriben fra forlagsbestyrelsens formand - den tidligere administrator ville ikke ud med koden. Da jeg så langt om længe får adgang til domænets side på DKhostmaster som kontaktperson, kræver hostmaster identifikation via firmaets NemID. Den har jeg ikke, men et bestyrelsesmedlem bliver kontaktet, men kortet med NemId-koden er hos et afgået bestyrelsesmedlem og er væk. Bestyrelsesmedlemmet arbejder nu på at få et nyt kodekort fra NemID. Domænet er altså endnu ikke blevet flyttet!......