Avatar billede Harald Praktikant
30. marts 2018 - 11:40 Der er 12 kommentarer

opgradering fra Windovs 7

Jeg har købt en brugt stationær pc'er med Windows 7 og nu kommer der en meddelelse fra Microsoft om at den ikke er genuine (er blevet snydt)
Hvordan får jeg den opgraderet (eller købt) Windows 10
Hvor skal jeg finde siden for at komme videre.
Jeg har 3 drev på pceren og bit c drev er fuld medens jeg har ca. 500 gb på de 2 andre drev, kan jeg installere Windows 10 på en anden drev og får jeg mulighed og at vælge en anden drev
Avatar billede KHN Guru
30. marts 2018 - 12:12 #1
Her: https://www.mm-vision.dk/software/billig-windows-operativsystemer kan du købe Windows 10 64 bit Dansk version.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2018 - 12:27 #2
HADER du også Win 10, så koster en licens til Win7 kun 114 kr. ;)

Den medfølgende licens virkede super til min eksisterende ( IKKE aktiverede) Win 7

https://www.lizengo.dk/microsoft/windows-7-home-premium?c=38
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2018 - 12:32 #3
ER du til Win 10 alligevel, så her:

De snyder dig ikke.. Men licenen kommer først på tirsdag, da den sendes til din mail førstkommende hverdag..

https://www.lizengo.dk/microsoft-/windows-10
Avatar billede KHN Guru
30. marts 2018 - 12:35 #4
Og her lidt omkring Lizengo's hjemmeside: https://dk.trustpilot.com/review/lizengo.dk
Avatar billede INK Ekspert
30. marts 2018 - 12:36 #5
Du kan formentlig stadig opgradere til Windows 10 med din Windows 7 nøgle.
Du kan også flytte dine filer fra c-drevet til et af de andre og så bruge Windows 10 upgrade programmet til at installere Windows 10. Er p.t. lige ved at gøre det på en Windows 8.1 maskine, men det virkede for ca. 4 uger siden. Jeg melder tilbage såfremt problemer.
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2018 - 12:39 #6
#4.. Jeg har handlet med dem 4- 5 gange..

Een gang virkede licensen ikke.. Brokkede mig over det.
Men på trods af, at det var i julen, så løste de det omgående.

Men klart.. Det ER altid godt at tjekke op ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2018 - 12:42 #7
#5.. Som jeg læser det så er der ingen "legal" nøgle til nuværende Win7 ??? ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
30. marts 2018 - 12:52 #8
Vedr. Trust så se lige hvad der giver "een stjerne"

Det er at folk TROR (medgivet) at licensen medfølger i første mail fra dem.

Bestiller man en lørdag/søndag/helligdag, så kommer licensen først kommende hverdag.

Men link til download og installation (32/64 bit) kommer omgående.
Avatar billede INK Ekspert
30. marts 2018 - 13:55 #9
#7 du har vist helt ret - my bad 🤪
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
30. marts 2018 - 17:25 #10
Jeg kigger interesseret med. Jeg har også købt en brugt pc med en Windows 7 på.
Efter noget tid kom den også med en meddelelse om at windows ikke var ægte, desktoppen bliver sort og der kommer jævnligt pop-up meddelelser. Når man klikker på dem bliver man sendt rundt mellem diverse Microsoft hjemmesider men lige meget hvor meget man klikker rundt kan man ikke købe en licens eller lovliggøre den på nogen nem måde.

Jeg vil gerne have en rigtig licens. Desværre er det en Windows 7 ultimate (en Home er rigeligt til mig).
Kan jeg købe en Ultimate licens fx på lizengo og aktivere med den uden at geninstallere?
Kan jeg bruge en Windows 7 Home licens til at aktivere og "downgrade" en Ultimate eller skal jeg geninstallere fra bunden for at anvende en Windows 7 Home?
Avatar billede Mikael Ekspert
31. marts 2018 - 09:51 #11
#10.. Jeg ved faktisk ikke hvad du kan/ikke kan med en licens fra Lizengo ??

Altså om et køb af fx. Win7 Home til 119 kr kan aktivere en eksisterende Ultimate ??
Eller om du skal købe en Ultimate til 329 kr ??

Når man køber en Win 7 online hos dem, så får man først et download link til BÅDE 32 bit og 64 bit installations softwaren.
Både 32 bit og 64 bit softwaren indeholder ALLE Win 7 versionerne. Hvilken version/udgave man vil installere, vælges frit under selve installationen. ( Alt fra "Starter til Ultimate ) Altså indeholder downloaden alle win 7 32 og 64 bit udgaverne.

Om du vil bruge 119 kr eller 329 kr er et sats.. Ved bare, at køber du en Win 7 home, så kommer der i det mindste en lovlig licens til nyinstallation af denne.
Og den licens kunne du jo prøve først på din nuværende Ulitmate ;)
Virker det ikke, så er det nok den "kedelige vej" hvor du laver en komplet nyinstallation af den købte Win 7 home.

Husk at efter købet, så kommer download link til 32 og 64 bit næsten omgående på din mail.
Men licensen kommer først, på førstkommende hverdag/arbejdsdag i normal åbningstid. ( Køber du i alm. åbningstid, så går der normalt max. een time )
Avatar billede Mikael Ekspert
31. marts 2018 - 09:54 #12