Avatar billede Thomas12345 Praktikant
30. marts 2018 - 12:53 Der er 5 kommentarer

dba.dk virker ikke på min browser

Hej,

Jeg kan ikke få dba.dk til ar virke på min mac pc'er. Det er skide irriterende. stort set alle andre sites virker fint, men dba.dk vil simpelthen ikke loade i hverken Safari eller Chrome. Har også nogle problemer med Facebook, hvor billeder på min side ikke vises. Hvis jeg logger på fra andre PC'ere på samme netværk går det fint.

Håber nogen kan hjælpe

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2018 - 13:09 #1
jeg kender ikke mac, men den trænger måske til at blive renset ?
hvis du googler må der være et rensetool til den

i første omgang, hvad sker der hvis du sletter alt internet historik, cache og cookies ?
Avatar billede INK Ekspert
30. marts 2018 - 16:16 #2
Du kan anvende Ccleaner for Mac til at rense for historik, cookies m.m.

En god bog (gratis) om Mac er denne, der kan downloades som pdf eller iBook.
Håber ikke jeg overtræder reklamereglerne ved at linke til denne. Har ingen relationer til netsiden i øvrigt.
https://mackabler.dk/sider/Sadan-far-du-mest-ud-af-din-Mac-28
Avatar billede Thomas12345 Praktikant
31. marts 2018 - 10:49 #3
Takker for forslag, men vi skal "længere ind i sindet". Det er ikke et spørgsmål om cache eller historik. Jeg tror det er en internetprotocolproxyagtig teknisk setting. Som kan ses er jeg ikke stærk på området...;-)
Avatar billede ebbesch Praktikant
04. april 2018 - 09:51 #4
Havde samme problem, og det er de cachede filer der driller, for sletning af cookies og filer gemt i cachen fik min mac-chrome til at vise dba igen.

Prisen er så bare at bygge cachen op igen med de "fornuftige" og behagelige data.

// Ebbe
Avatar billede Anders Seniormester
09. april 2018 - 13:23 #5
Jeg ville også slette cache'en, CCleaner gør det, det er hvad den er lavet til.

Ellers så er det i din hosts'fil der kan være noget galt med, her kan du fx sætte at facebook ikke kan åbnes. Dog er det yderst sjælendt at noget skal ændres her eller noget bliver ændret her.
https://www.imore.com/how-edit-your-macs-hosts-file-and-why-you-would-want

Jeg gætter dog på at det er noget cache eller måske en firewall eller anti virus? Jeg kan ikke komme på politiets side når jeg har sophos antivirus på min Mac fx.