Avatar billede Thomas Novice
31. marts 2018 - 17:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire v17 960mx nægter at boot op.

Sidder her med en Acer Aspire VN7-791G-74BE

Som bare nægter at starte op det der sker når man trykker på start er at der kommer lys i tastaturet og det lyder som en blæser starter op og slukker inde i den. har et par billeder af det
https://imgur.com/a/JLk61
https://imgur.com/a/X42OA
https://youtu.be/Abr4TsZYqfY

MAn kan lige ane lyde i baggrunden skulle de 2 links ikke virke så smider jeg dem op igen.
Avatar billede milter Ekspert
31. marts 2018 - 18:39 #1
Du skriver: "....det lyder som en blæser starter op og slukker inde i den".

Kører den med Windows 8.1 eller 10?

Det tyder på, at noget hardware ikke bliver genkendt eller accepteret i opstartsfasen. Har du haft andre problemer med computeren, før den nægtede at starte?

Har du prøvet at starte den i fejlsikret tilstand og se, om det kan få den til at komme i gang:

https://uk.answers.acer.com/app/answers/detail/a_id/34642/~/boot-to-safe-mode-in-windows-8.1
Avatar billede Thomas Novice
31. marts 2018 - 19:16 #2
Hov ja..

Det er windows 8.1 på den men problemet er jo at der slet ikke kommer ACER logo op skærmen er bare sort og tastaturet tændt og det med at trykke ALT + F10 når det kommer er nærmest umuligt at time da der går alt fra ingen tid til meget lang tid. men kan prøve det med at holde shift inde under næste genstart inde fra windows af.

P.s lige et hurtigt ekstra spørgsmål det er slut med at kunne opgradere 8.1 til 10 gratis nu ikke?
Avatar billede INK Ekspert
31. marts 2018 - 19:40 #3
Jeg har lige opgraderet en Windows 8.1 til Windows 10 uden problemer. Det virker fortsat. Aktivering sker via din Microsoft konto (gratis).
Avatar billede milter Ekspert
31. marts 2018 - 20:12 #4
#2.

Som ink skriver i #3, du kan stadig opgradere fra 8.1 til 10, men det kræver, at du kan få din Acer Apire til at køre den 8.1, du formentligt har på den lige nu.

Hvad har du prøvet af det, som forklares i mit link i #1? Herunder er lidt flere forslag til at boote i safe mode i Windows 8.1:

https://www.digitalcitizen.life/5-ways-boot-safe-mode-windows-8-windows-81
Avatar billede Thomas Novice
31. marts 2018 - 20:18 #5
Har ikke prøvet noget endnu den står stadigvæk og prøver at starte op :o
men før jeg gjorde alt det her rengjorde jeg blæsere og har prøve at pille batteriet fra og kun med stik i samme ting :S
Avatar billede puren Ekspert
31. marts 2018 - 23:13 #6
smid en extern skærm på og se om der kommer billede
Avatar billede Thomas Novice
31. marts 2018 - 23:23 #7
hov det har jeg også prøvet via HDMI også prøvet at trykke FN knappen og skifte skærm på den måde.
Avatar billede Mikael Ekspert
02. april 2018 - 11:21 #8
Jeg er bange for at den er "brændt af" ???

Har en Acer 7250 som laver nøjagtigt det samme nummer..
( Sort skærm og ingen opstart )

1. Har tjekket harddisken. ( Den er ok og køre 100 % sikkert )

2. Sat ekstern skærm til via både HDMI og VGA (og prøvet med FN knappen)

3. Prøvet med Windows opstarts CD ( Drevet virker )

4. Prøvet med Windows usb stick med Windows installation. ( Og en Linux )

5. Prøvet 100 gange med "Nulstilling". (Batteri og strøm taget fra, og start knappen holdt nede.)

6. Tjekket ramblokke.

7. Prøvet eksternt tastatur.

Den er bare "DØD" ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
02. april 2018 - 11:26 #9
Vedr. #8. Det eneste som ikke er prøvet er at skifte bios batteriet.
( Kræver en total adskillelse, for at komme til det )

Tvivler dog på at det skulle hjælpe ????
Avatar billede Thomas Novice
02. april 2018 - 11:39 #10
Men det underlige er jo den gerne vil tænde nogle gange så helt brændt af er den vel ikke.  men det er ikke tit den vil.
Men har valgt at smide den ned til nogle prof så forhåbentligt kan fixe den da jeg intet ved om det :S
Avatar billede Mikael Ekspert
02. april 2018 - 11:44 #11
#10 Sjovt nok så lå min Acer ubrugt hen i 6 mdr. Slukket og med afmonteret batteri.

Så lykkedes det een gang, at starte den op normalt.. Men efterfølgende umuligt ??

Vend meget gerne tilbage hvis  den "prof" finder en årsag ;)
Avatar billede INK Ekspert
02. april 2018 - 11:59 #12
Hvis du kan komme i bios, så kan du prøve at slå videokortet fra og lade den bruge on-board videokortet (hvis den har det?). Har en gang reddet en Lenovo på den måde.
Avatar billede Mikael Ekspert
02. april 2018 - 12:03 #13
#12  Her på min Acer er alt sort.. Så svært at komme på/se Bios ;)
Avatar billede INK Ekspert
02. april 2018 - 12:07 #14
#13 ok. Hvis den ikke reagerer på skærmen overhovedet, så er håbet svindende 😱😱
Avatar billede Mikael Ekspert
02. april 2018 - 12:13 #15
#14 Ja ;)

Men ved I om et totalt dødt bios batteri forhindre en opstart. Selvom at der er ok strømforsyning og et opladet batteri..

Den ene gang det lykkedes at opstarte, så mener jeg at huske, at dato m.m. var korrekt.
Hvilket alt andet lige må betyde, at bios batteriet ikke er helt dødt ???