Avatar billede mybbe74 Mester
01. april 2018 - 16:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Booking kalender

Hej allesammen

Jeg skal til at leje mit hus ud i Spanien og har brug for at få lavet en bookingkalender til min hjemmeside www.casamartin.dk, som har følgende krav:

- Kalender, hvor kunder kan se hvilke dage der er ledige på året
- Mulighed for at se en samlet pris for de antal dage, som ønskes booket, når de ønskede dage er valgt, inden der bookes.

Faktorer, som skal medregnes er:
- Priser variere afhængig af høj- og lavsæson.
- Rabat ved af 1 uges ophold og 2 ugers ophold.
Hver ekstra dag imellem uge 1 og 2 tillægges med dagspris som er billigere end dagsprisen fra dag 1-6. (Udover 2 uger vil være til forhandling)

Derudover er der depositum på 150€ og tillæg på 40$ for rengøring pr. gang eller pr. uge, man er i huset.

Der er ingen minimumskrav af dage som kan udlejes.

Såfremt der er nogle som kan anbefale et betalingsmodul i forbindelse med løsningen, vil det være et meget kærkomment ønske.

Jeg er blevet inspireret af denne side (ikke et krav at det skal laves sådan): https://www.homeaway.co.uk/p8399998#summary

Spørgsmål
1) Hvad vil i anbefale mig at gøre? Er der nogle standardløsninger eller skal "løsningen" special laves?
2) Og hvad vil i mene at prisen er for sådan en løsning

Mvh. Martin
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
01. april 2018 - 19:02 #1
Der findes diverse online-kalendere der kan integreres på din hjemmeside, de er dog normalt baseret på bare at vise ledige datoer, ikke til at modtage direkte booking
http://www.availcheck.com
http://www.dateblocker.com/CalendarGenerator
http://www.rentalcalendar.com/

Du er allerede langt på vej mod en bestilling når folk kan se om der er ledigt.
Booking kan så foregå via mail.  Jeg synes den formular du har nu er fin, men undlad at skrive "For bookings please fill out the form", skriv hellere "For booking requests please fill out the form"

Systemet fra Homeaway er lækkert, men når det er en privat udlejning ønsker lejerne måske mere en personlig dialog og så er et automatisk system måske ikke så vigtigt.

Hvis det skal kunne alt det som du ønsker med booking, forskellige priser mv. får du nok brug for et betalingssystem. De findes også, men jeg kan ikke lige pege på nogen. Jeg mener også der findes plug-ins til Wordpress.
Avatar billede stjans Guru
02. april 2018 - 09:50 #2
Er siden lavet i Wordpress ?

I så fald så brug Woocommerce - her kan du, ved brug af extensions, også sætte en masse variabler op, såsom periode, antal dage etc..
Avatar billede mybbe74 Mester
02. april 2018 - 10:45 #3
@stjans, nej siden er ikke lavet i Wordpress.

Jeg har ikke arbejdet i Wordpress før, men tidligere lavet html sider.

Tror du derfor det vil være for avanceret og kræve større indsigt, at lave www.casamartin.dk om til Wordpress og bruge Woocommerce til de ting jeg ønsker med en kalender/booking?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
02. april 2018 - 11:07 #4
Bookingfunktionen på Homeaway har den ulempe at man skal taste datoer ind for at se hvornår der er ledigt. Man kan ikke som i en kalender få et nemt overblik over ledige perioder. Det er en ulempe, specielt hvis der er meget booket. Så skal man blive ved med at gætte på ledige datoer. Booking af ferielejligheder foregår ofte på den måde at man prøver at få et overblik over flypriser på flere datoer og så er det rart med et nemt overblik over hvornår der er ledigt i lejligheden.
Avatar billede stjans Guru
03. april 2018 - 07:08 #5
Næh det tror jeg ikke :-).

Wordpress er lavet til det - og bruger man et tema med indbygget builder (opsætning af siden) kan du opbygge din side, ligesom man bygger med byggeklodser.

jeg bruger selv Divi - et betalingstema. Det spiller super med Woocommerce, og der findes flere store danske grupper på facebook, der hjælper, hvis man kører fast.

Men der er mange, mange andre temaer, der også kan løse opgaven.