Avatar billede Christine Praktikant
03. april 2018 - 19:11 Der er 5 kommentarer

Alfabetisk register i WP

Jeg håber I kan hjælpe mig, Jeg kender desværre ikke selv nogen, der ved noget om wordpress.

Jeg er iværksætter og har en hjemmeside, hvor jeg har brug for at vise 400+ planter alfabetisk på en overskuelig måde. Helt enkelt: tryk på M, og så kommer sorter, der begynder med M frem, altså en slags alfabetisk register over sorter, ikke over alt indhold på min side.

Det må gerne kunne ligge på en siden som underpunkt i menuen.

Da mit salg kun er 2-3 måneder om året, vil jeg gerne være fri for en betalt løsning/webshop.

Jeg kan ikke finde ud af at spørge google på en måde, så jeg kan finde frem til et plugin, der kan klare opgaven for mig.

Jeg har selv opbygget min side i et studiopress-tema, men dette område er ikke min spidskompetence😊

Mange hilsner Christine
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2018 - 21:26 #1
du er nødt til at lave det i en database.
Avatar billede Christine Praktikant
03. april 2018 - 21:41 #2
Ok, det har jeg sådan set.
Men hvad gør jeg så bagefter? Jeg mener, hvordan omsætter jeg databasen til et nydeligt og overskueligt alfabetisk register, der er nemt at bruge for mine besøgende?

Har du et bud på et plugin?
😊
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2018 - 22:48 #3
nej, du er nød til at skræddersy noget SQL sprog til at hive de relevante data frem og vise dem på skærmen.
Avatar billede DesignStudio.dk Juniormester
04. april 2018 - 00:48 #4
Hej Christine,

Der er mange løsninger. En kunne være at benytte et af disse plugins til at liste posts alfabetisk (så tænker jeg at du opretter en post for hver plantesort du måtte have).
Link: https://wordpress.org/plugins/tags/list-posts-alphabetically/

Ellers kan du manuelt oprette kategorierne A,B,C osv. og derefter oprette sider/indlæg for hver plantesort du har. Det er den besværlige, manuelle måde. Men nemme :)

Hilsen Katrine
Webdesigner hos www.DesignStudio.dk
Avatar billede Christine Praktikant
04. april 2018 - 06:35 #5
Tak Katrine

Jeg kigger på linket senere😊

Jeg havde håbet at der var en enklere måde end at gøre hvert bogstav til et link. Noget, der også gjorde det enklere at ajourføre mit sortiment, jeg har 43 sorter der begynder med B og flere kommer til.

Mange hilsner Christine