Avatar billede MIK_70 Juniormester
05. april 2018 - 00:21 Der er 4 kommentarer

Kontrolér adgang til internet

Hej Eksperter

Long time no see.

Har lige et godt spørgsmål !!. Her i huset har vi lige nu WIFI med Netgear CG3000 router udbygget med Netgear R7500 — Nighthawk X4 AC2350.

Det fungere rimeigt fint på WIFI delen og adgangskontrollen er også reguleret både med tilladte enheder og tidsregulering.

Nu kommer spørgsmålet så. Hvordan pokker bære jeg mig ad med at regulere/begrænse adgangen på de enheder der er kaplet. Jeg har nogle timeslots, hvor jeg gerne vil have huset 100% internet fri, me uden at slå fx kabel-tv fra og hvor det måske kune er specifikke enheder.??

Går ud fra at det er noget med CG3000 routeren, da det er fra den at jeg trækker LAN-kablet til switcen

....eller hvad??

På forhånd 1000 tak for hjælpen
Mvh
MIK
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2018 - 09:16 #1
du skal prøve noget bandwidth shaping software.
jeg har tidligere brugt denne:
https://www.netlimiter.com
Avatar billede claes57 Ekspert
05. april 2018 - 09:41 #2
hvis du er på yousee, så kontakt dem før du piller for meget ved CG3000. Den er udgået, og du skal have den byttet (gratis) til en Sagem PACK F@ST 3890 WE (den er større og grimmere) - bare så du ikke bruger tid på at opsætte noget, som de skifter ud.
Avatar billede INK Ekspert
05. april 2018 - 09:54 #3
Formoder du ser tv gennem coax og dit modem kun leverer internet. I så fald kunne man jo meget lavpraktisk sætte et tænd/sluk ur på til den 100% internetfri periode 😀
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. april 2018 - 11:27 #4
Det du ønsker er at kunne styre porte, ip adresser og Mac adresser på de enheder der er på dit netværk.

Det er forskelligt fra router til router hvor meget man kan styre og pille ved. Kunne godt forestille mig routeren fra udbyderen ikke kan håndtere det. Måske en af de andre routere kan.

Har selv en lille fix router hjemme til at håndtere mit netværk, som kan sættes op til ret meget forskelligt. Vil mene den den kan håndtere det ovenfor.
Alt trafik går igennem den hjemme hos mig.
Måske det kunne være en løsning. Den vil således også stå for ip adresse håndteringen.
https://www.computersalg.dk/i/1194718/ubiquiti-edgerouter-x-router-gige