Avatar billede TheJoker Juniormester
05. april 2018 - 12:57 Der er 6 kommentarer

Office 2016 på ny lenovo maskine

Hej eksperter

Jeg sidder her og har installeret min nummer 200+ lenovo maskine. Som nu er begyndt at blive leveret med Windows 10.
Eller det er noget tid siden men før var det via SCCM og nu på mit nye job skal jeg gøre det manuelt.

Det mit problem er at de første 10 maskiner jeg gjorde det på, der lå der sådan en velkendt prøvepakke til Office 365/2016. Som jeg uden problemer kunne fjerne fra Programmer. Da vi bruger 2013 her.

Mit problem er så nu de sidste 3 maskiner, der ligger der stadig 365/2016 på. Men det ligger blot ikke i fjern programmer!?
Det ligger ude i Start taskbaren og her kan jeg godt højreklikke på dem og vælge fjern.
Men logger man på som en anden bruger, så er de tilbage.
Jeg har prøvet at google det men kan ikke rigtig finde noget på det.
Hverken til skjulte office pakker, eller om det kunne være skjult under Tilføj/fjern programmer.

Kan i hjælpe mig med hvordan jeg kan fjerne det helt?
05. april 2018 - 13:01 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. april 2018 - 13:22 #2
Se i C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs om det bare er en genvej der er lagt her. Hvis du kan slette den her, burde den slette for ny brugere også.

Men undersøg også blandt apps - startknap, settings/indstillinger, Apps - her kan apps fra Microsoft Store afinstalleres, og det kan ske den er listet her, i stedet for under "programmer".
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. april 2018 - 13:25 #3
Måske kan Unlocker løse dit problem.

http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Unlocker.shtml

Vigtigt: lav først et gendannelsespunkt INDEN download af programmet, for går noget galt kan du rulle tilbage til før downloadningen blev foretaget.
Avatar billede martens Guru
05. april 2018 - 17:50 #4
jeg læner mig også op ad #3´s svar ..

men du skal også lige kigge her :

C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Altså hvad den nye bruger får som defaultsettings..

mvh martens
Avatar billede martens Guru
05. april 2018 - 17:57 #5
kig også her .. FÆLLES desktop  (skrivebord)

C:\Users\Public\Desktop
Avatar billede TheJoker Juniormester
01. maj 2018 - 09:46 #6
@Martens
Desværre derinde var der tomt.