Avatar billede solsort Praktikant
05. april 2018 - 22:49 Der er 3 kommentarer

spor ændringer i excel

Hejsa,
har flyttet noget fra Word til Excel - men nu er der nogen af mine samarbejdspartnere som totalt savner muligheden for at arbejde med registrering af tekstændringer.
Jeg har prøvet lidt med "spor ændringer" funktionaliteten i Excel - men den er dum, når der er tale om en celle, men en hel masse tekst, hvor man måske bare vil rette en lille smule.
har I evt. nogen forslag til tilføjelsesprogrammer, der kan supplere med denne funktionalitet i Excel?
Avatar billede falster Ekspert
06. april 2018 - 00:01 #1
Kender ikke til tilføjelsesprogrammer med den feature.

Dette tip præsenterer sig med disse ord:

If you work in large Excel workbooks, keeping track of which cell is the last cell you changed can be difficult, if not impossible. However, by taking advantage of Excel’s CELL function in combination with the Watch Window feature, you can create an environment that allows you to see the last cell that you changed.

http://www.k2e.com/tech-update/tips/753-tips-using-excels-cell-function-track-changes

(Muligvis vil nogle også sætte spørgsmål ved Excels egnethed som "tekstkontainer", men det er jo dit valg.)
Avatar billede jkrons Professor
06. april 2018 - 23:59 #2
Enig med Falster. Brug ikke Excel til tekst. Det er ikke et tekstbehandlingsprogram, og har ikke dettes funktioner. Jeg har heller aldrig hørt om et add-in, der sporer ændringer i tekst på samme måde som i Word.
Avatar billede jkrons Professor
07. april 2018 - 00:04 #3
Du kan bruge Excel Registrer ændringer funktion, men den fungerer ikke som Word og gemmer kun ændringer i 30 dage.