Avatar billede Kronborg Praktikant
07. april 2018 - 14:03 Der er 4 kommentarer

Fase 0 virker ikke i loftudtag

Hej alle Sammen..

Jeg sidder med det problem at jeg har sat 2 lamper op og og lamperne lyser sådan set som de skal, men jeg kan ikke afbryde dem igen.

Nogle der måske har en løsning på sådan er problem?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. april 2018 - 14:08 #1
Mon ikke du har sat dem til 0 og fast strøm i stedet for 0 og tænding?
Avatar billede INK Ekspert
07. april 2018 - 14:08 #2
Mon ikke der er en ledning mere i udtaget, nemlig den der afbrydes af kontakten. Du har forbundet mellem nulleder og en fast fase, der måske føres med rundt til evt. stikkontakter.
Avatar billede posten Ekspert
07. april 2018 - 14:15 #3
som de andre 2 nævner er der en 3. ledning sku evt. din kontakt fri så du ser den farve ledningen har hvis ikke det hjælper at flytte den ledning der mont. på fasenover på én af de 2 andre
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2018 - 16:24 #4
Det du skal vide er at El installationer har farvekoder og det kommer an på hvornår installationen er lavet
efter 1973 indtil 2004 var de 0 = Blå  F-1 = Brun  F 2 = Sort-hvid  F 3 = Sort
Jord =Gulgrøn
efter 2004 Kan F 3 også Være Mørkegrå
Mellem  ledninger Tænd/Sluk Kan være Hvide Orange Lysegrå.