Avatar billede Slettet bruger
07. april 2018 - 14:32 Der er 32 kommentarer og
3 løsninger

FÅ WINDOWS FOTO FREMVISER tilbage

jeg har her ndf. skrevet linket til
en set-up som kan køres igennem
og vupti har man igen
windows foto fremviser
man kan bare vælge at "åbn" med windows foto fremviser

microsoft forum nægter mig at beskrive det i forum
så i forum er der jo så "CENSUR" på.

linket (er en st-up) til at få foto fremviseren igen er flg.:

Restore_Windows_Photo_Viewer_CURRENT_USER.reg
Avatar billede falster Ekspert
07. april 2018 - 14:47 #1
Ja - OK :-)

Der er nu ikke så meget link i dit indlæg. Efter min mening.

Men det er et relevant emne for mange og en del dyrket "på nettet". F.eks.:

https://www.howtogeek.com/225844/how-to-make-windows-photo-viewer-your-default-image-viewer-on-windows-10/
Avatar billede falster Ekspert
07. april 2018 - 14:49 #2
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2018 - 15:41 #3
herefter gennemløbes proceduren i kontrolpanet om
standard apps og her vælger man så den fremviser som
standard
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2018 - 15:50 #4
falster - det er fordi vejledningen er i form af en set-up som man
skal sætte op.
jeg har den set-up her hos mig - men jeg kan jo ikke lægge den set-up
ind her.

proceduren m.h.t. at få foto fremviser tilbage foregår via en set-up-fil med efternavnet "reg" - og jeg kan jo ikke lægge en set-up på her fordi herinde kan man ikke uploade en set-up...

det som så kan er at kopiere det nederste link i min øverste kommentar - lægge det linkk på nettet og herefter kører proceduren af sigselv - dog skal man selv følge med i det henadvejen. når denn procedure er færdig-gjort kan I jo teste resultatet ved at højre-klikke på et billede og her vælge windows foto fremviser.
dette funkede hos mig og når det funker hos mig så funker det osse hos alle andre. ham som i sin tid gav mig vejledningen var en super-dygtig-microsoft-supporter som jeg lærte at kende på facebook. han har nu forladt sit mangeårige arbejde hos microsoft for at hellige sig sit liv og sin familie.
håber da ikke at jeg skal forsvare mig yderligere gange overfor dig FALSTER... du kan "take me or lieve me" - er helt op til dig.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2018 - 15:55 #5
altså læg mit nederste link i min allerførste kommentar - det som er:

Restore_Windows_Photo_Viewer_CURRENT_USER.reg

læg dette i google-søgningen eller i bing
så kører proceduren og man holder nallerne væk så længe.
herefter er problemet løst som osse ovenfor beskrevet.

anne-lise
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2018 - 16:01 #6
HEREFTER skal man så ind i kontrolpanelet og her vælge
ikonet for standard-apps og her sætter man så sin billed-fremviser
til at være windows foto fremviser - nøjagtigt som man altid har
gjort
og til falster: "jeg skriver jo ikke denne her kommentar for min egen
skyld - jeg skriver den for andres skyld" (for dem som ønsker
windows foto fremviser tilbage)
jeg har windows 10 incl. de aller sneste updateS OG SÅ har jeg osse
windows foto fremviser.....
og igen til falster - "pas på med at være negativ før du har gjort dine egne
erfaringer"
Avatar billede falster Ekspert
07. april 2018 - 16:02 #7
Du skal bestemt ikke forsvare dig. Det var ikke en kritik.

Du må undskylde, hvis det kunne opfattes sådan.

Jeg kunne bare ikke umiddelbart se et link i indlægget.

(Sidder med W7 her. Så lad os høre/se om andre med W10 prøver metoden).
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2018 - 16:03 #8
set-uppen kommer så igen:

Restore_Windows_Photo_Viewer_CURRENT_USER.reg

og den placeres i google el. bing
os så kører proceduren
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. april 2018 - 20:23 #9
Guiden findes her, med billeder, beskrivelser og links til reg-filer:
https://www.tenforums.com/tutorials/14312-restore-windows-photo-viewer-windows-10-a.html
Avatar billede milter Ekspert
07. april 2018 - 20:35 #10
Har du fundet "Restore_Windows_Photo_Viewer_CURRENT_USER.reg" på nettet, f.eks. som i linket herunder?

https://ugetfix.com/ask/how-to-fix-not-working-microsoft-photos-app-on-windows-10/

Hvis ja, så har det ikke noget med Google eller Bing at gøre. Det er et lille program, som laver om på dine indstillinger i Windows.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 09:36 #11
igen:
programmet til at få win foto-fremviser tilbage er flg.:

Restore_Windows_Photo_Viewer_CURRENT_USER.reg

og bemærk lige, at denne ikke er et link til nettet
denne her ligger i form af en set-up
er derfor dens efternavn er "reg"
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2018 - 11:06 #12
Hej Anne lise Jeg ser lige din tråd og forstår ikke hvorfor du vil gå baglæns. brug dog de programmer der stadig opdateres eks. Photo Galleri her kan du bruge alle de samme værktøjer som i Photo fremviser Tryk på Rediger og vælg de værktøjer du har brug for!
https://ibb.co/mp68nH
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2018 - 11:26 #13
P.S. så bruger jeg heller ikke mere Microsoft Forummet mere det er ikke et Communities det er Runas side! Det hedder nemlig ikke, så kan "VI" måske hjælpe men som Runa skriver så vil jeg se om "JEG" kan hjælpe!
Avatar billede falster Ekspert
08. april 2018 - 11:33 #14
Standard i Win 10 er "Photos" app'en (dansk "Billeder"). Behovet for at få den gamle fremviser tilbage i forhold til den er relevant. Windows billedfremviser kan f.eks. udskrive.

Men du har ret i, at der er mange andre (gratis) programmer, der med fordel kan anvendes (Irfanviewe, Xnviewe, XnviewMP osv.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2018 - 12:00 #15
Nu bruger jeg selv Photoshop men det er et dyrt Program og ikke alle kan investere i dette program.
men jeg kunne aldrig finde på at bruge  finde på at bruge Appen Photos.
https://ibb.co/nNjmPx
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 12:01 #16
milter
nej - er ikke det link jeg har brugt
mit link
er angivet i min allerførste kommentar herinde
og i denne allerførste kommentar står det link
som jeg har brugt.
MEN det er så - som jeg tidl. har skrevet ikke et
link - det er en set-up så når man dobbeltklikker
på den så "setter-den-up" og kører hele proceduren
igennem uden at man ska`"røre en finger."
var i forgårs jeg fik den win foto fremviser tilbage.
men jeg aner jo så intet endnu om hvorvidt den
bliver hos mig. ku`forestille mig, at microsoft ikke
ville finde sig i det og derfor annulere den.
TYRANNEN-microsoft.
jeg er så så så træt af microsoft og bryder mig
ikke særlig meget om win 10. såvel win XP samt
win 7 var langt bedre.
windows 10 er ikke bruger-venligt.
anne-lise
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 12:09 #17
milter
det link jeg brugte (som jo altså ikke er et link MEN en set-up - "en .reg fil" -)
dette link/el. rettere denne set-up`s navn er det som står i
den nederste linie i min allersførste egen kommentar her.
kommentaren bestemte jeg mig for at oprette her og
videregive til andre.
anne-lise
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 12:22 #18
kære søde mange-årige ven poko1

rent politisk er jeg socialist
men hvad angår ændringer af alle slags er jeg konservativ.
det er skide-irriterende at man hele tiden ska`udskifte gl.
viden med ny viden. primært gæler det hvad angår styre-
systemer men samtidig hermed osse hvad angår "ALT
MULIGT ANDET" - og beskyld mig bare for at være
"ikke-omstillings-parat" - jeg er mig og jeg vil ikke lave
migselv om.  kan man li`mig er det bare super og kan man
ikke-li`mig er det osse bare super.
MEN - ikke mere vrøvl nu (det er din skyld at jeg vrøvler nu - af
ren og skær glæde ved at se dig igen) - men kan du bringe
noget fakta-viden ind i denne kommentar vil jeg blive rigtig
glad..
og der er så noget som ingen af  deltagerne (udover mig) ikke
har fattet og det er, at den nederste linie i min indledende
kommentar "ER EN SET-UP (.reg - fil). så når man dobbelt-
klikker på den så kører den selv det altsammen igennem.
hvor har jeg bare savnet dig poko1 - men for eftertiden
findes jeg så her i eksperten.dk. microsoft forum nægtede
mig at lægge samme kommentar på.
TYRANNEN MICROSOFT. (de ser åbenbart sådan på det,
at har "de" bestemt at den windows foto fremviser sku`
fjernes fra windows 10 så gør de det bare uden at stikke
en føler ud blandt folket. microsoft funker ligeså dårligt
som vores nuværende regering gør.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2018 - 12:38 #19
Hej din forklaring giver ingen mening
Restore_Windows_Photo_Viewer_CURRENT_USER.reg
den kan ikke stå Alene der mangler en forklaring hvor den skal sættes ind
og hvor du har den fra. Hvis det er et download mangler der en fil den hører sammen med!
Angående at være konservativ ???? Skulle vi så gå tilbage til det gamle TV Format 4X3 ? Du har været i Biografen og set en Widescreen Film Var det ikke dejligt da du endeligt fik 16X9?
Og du kan sige hvad du vil Windows 10 er et fantastisk Styresystem! Det kræver selvfølgeligt en vis portion tilvænding lige som hvis man får et Induktionskomfur eller en ny bil: :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 12:48 #20
jeg er så ikke enig med dig poko1 - er da vist den allerførste gang,
at jeg ikke er det...
man kan jo vælge at gøre forsøget og man kan osse vælge at lade
være.
er helt op til den enkelte
men hos mig funker denne set-up
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2018 - 12:54 #21
Du skriver set up det giver ingen mening!
Det skal være en del af en fil du har modtaget eller der skal være et sted i regedit hvor den skal sættes ind
du kan prøve at sætte den i kør eller i eller andre steder det bliver der ikke noget ud af!
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 12:58 #22
milter
ja - helt enig med dig
det er det programmet gør - den laver bl.a. om på
indstillingen hvad angår den fremviser man har -
eks.vis fra win 10`s egen fremviser til den tidligere
windows foto fremviser.
og så din bemærkning om at det er et lille program
- er jo osse det jeg har skrevet, at det er idet jeg
har betegnet det som ikke et link men som en set-up
og som vi jo allesammen ved så er en set-up  det man
bruger når man vil installere et program på pc. og
mit link er en set-up - har jeg skrevet adskillige gange.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. april 2018 - 13:48 #23
Okay, blot for at opretholde en pædagogisk tilgang lidt endnu, gentager jeg mit indlæg oppe i #9:

Guiden findes her, med billeder, beskrivelser og links til reg-filer:
https://www.tenforums.com/tutorials/14312-restore-windows-photo-viewer-windows-10-a.html

@Anne-Lise: Det, du kalder et program, er ganske enkelt en reg-fil, altså en "klump indhold", der kan importeres direkte til Windows Registreringsdatabase.

Lad os holde diskussionen om arkæisk software, der ikke vedligeholdes, ude af diskussionen - det har en tendens til at afspore det egentlige emne.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. april 2018 - 13:50 #24
Jeg vil ikke skændes med dig men et Set up er en EXE Fil alt andet er noget vrøvl
og der er jo ingen der ved hvor det program findes og kan hentes før du linker til det.!!!
jeg har lige haft en Windows 7 tændt og for mig ligner det faktisk meget det som Office Picture Manager der ligger i office værktøjer
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 15:20 #25
så får at gøre endnu et forsøg - lavede jeg - efter samme opskrift endnu engang proceduren. og den funker altså. og det hænger jo primært sammen med, at den jeg har ikke er et link men ER EN SET-UP...
I kan jo selv gøre forsøget - det lykkes hver gang.
og det er nøjagtigt den samme som windows foto fremviser - men den er blevet omdøbt nu - så nu skal man vælge at "åbne med
"123 photo viewer" (det nye navn)
og når man vælger "åbn med" så står "123 photo viewer" allerøverst.
så nu har jeg to fremvisere - nemlig 123 photo viewer samt stadigvæk "billeder"
så vi skal takke microsoft for ikke at forstyrre når vi downloader den gamle af slagsen...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. april 2018 - 15:23 #26
Det er stadig noget vrøvl og du læser tydeligvis ikke de indlæg vi skriver til dig, så jeg trækker mig fra tråden her.

Der er ikke noget at sige til at MS ikke lod indlægget poste på deres forum. :-D
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 15:31 #27
CRKrogh
det har du da helt ret i - og det er jo fordi microsoft ikke gider, at
vi er utilfredse med microsofts nye "billeder".
håber da, at I allesammen har opdaget, at microsoft ikke er
bruger-venlig... når de spærrer for noget som vi vil installere.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 15:33 #28
CRKrog
jamen det gør du da bare. jeg lagde denne her kommentar på for at være venlig og informere andre om muligheden for at få windows foto fremviser tilbage.
men det kan jo være, at du er ansat hos microsoft - who knows...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. april 2018 - 16:13 #29
Okay, jeg bider på når du så åbenlyst vælger at undlade at læse, hvad der bliver skrevet til dig.

Først: Jeg er IKKE hverken ansat af eller på anden måde forbundet med Microsoft, blot konsulent på platformen gennem en del år efterhånden, om end jeg har en anden funktion nu.

Årsagen til at Microsoft må antages ikke at have accepteret dit indlæg er ganske enkelt, at det er noget sludder. Læs nu hvad både poko1 og jeg skriver til dig: Der er ingen brugbar information i det, du poster. Den del, der skal "lave noget", mangler! Der er linket til den artikel, du antageligt selv har hentet de ændringer, der skal laves i registreringsdatabasen fra, desuagtet de kan findes over alt, blot man søger: http://www.letmegooglethat.com/?q=Restore_Windows_Photo_Viewer_CURRENT_USER.reg
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 17:03 #30
CRKrogh
det er dig som ikke er modtagelig - held og lykke til dig i dit fortsatte liv.
jeg er skrig-glad for, at du ikke befinder dig i mit liv.
klap hesten...
OG MIT SVAR HER PÅ EXPERTEN er stadigvæk løsningen på at få
windows foto fremviser tilbage som nu har ændret navn til
"123 photo viewer"
og så kan du bare fortsætte din skrigen om div. du ikke aner en dyt
om. gudfrimigvel
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. april 2018 - 17:05 #31
...om ikke andet, så leverer du da god underholdning. ;-)
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2018 - 19:16 #32
Normalt ville jeg blot grine lidt smørret over en kamp som den her, men jeg stiller mig helt på CRKroghs og andres side i deres påstande om, at din vejledning, for at sige det pænt,  er meget mangelfuld :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2018 - 21:26 #33
milter
min kommentar her er ikke nogen vejledning. min kommentar her er et tilbud til dem som ønsker windows foto fremviser tilbage.
jeg har ingen vejledning.
men jeg har en set-up (en .reg set-up) som kan få windows foto fremviser tilbage.
der er forskel på en vejledning og en set-up.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2018 - 18:22 #34
milter
så nu vil jeg slette min profil her på eksperten.dk
jeg gjorde alle en tjeneste ved at lægge min løsning
hvad angår windows foto fremviser  - ud til alle her
på eksperten.dk
men milter og CRKrogh - bl.a. p.g.a. din - samt andres negative
kommentarer vælger jeg så at nedlægge min profil her.
og jeg kan SAGTENS klare mig uden hverken mic. forum
samt eksperten.dk.
jeg er for en del år siden uddannet programmør hos
siemens i programmerings-sprogene: algol, fortran,
cobol samt assembler.
så ha`det godt...
anne-lise

angår, at i ikke tog min "opskrift for sande varer"...
anne-lise
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. april 2018 - 21:50 #35
Om du vælger at slette din profil eller ej kan hverken lægges Milter, poko1 eller jeg til indtægt - det må du selv stå på mål for.

Med tanke på at du, baseret på kendskab til Cobol og Fortran, må være forholdsvis gammel i gårde, kan det undre, at du ikke kan (eller vil) læse, hvad der bliver skrevet til dig. Hvis du er uenig i et svar - var det så ikke en god ide at prøve at læse det en gang mere og så måske spørge ind til de elementer i det, du enten ikke forstår eller er enig i?

Nok om det, hav en god aften.