Avatar billede FinnLauridsen Forsker
08. april 2018 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvis formel

Jeg har denne formel som ikke virker for mig
=HVIS('Skema A1'!B13;"=IDAG()";"") men den retunerer =IDAG() jeg havde håbet at den retunerede med formlen=HVIS() så den kunne vise tiden
Men det kan måske ikke lade sig gøre
Avatar billede kabbak Professor
08. april 2018 - 12:10 #1
;IDAG();

Ikke = og "
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
08. april 2018 - 12:14 #2
Takker det hjalp
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
08. april 2018 - 12:43 #3
Når jeg vil kopierer denne formel, så ændre indholdet sig til eks.=HVIS('Skema A1'!B15;IDAG();"") men formlen skulle gerne være den samme i alle de celler som skal kopieres til
Er der et lille hint til det ?
Avatar billede falster Ekspert
08. april 2018 - 13:08 #4
Du kan anvende absolutte referencer med $-tegnet. Citat:

Som et eksempel, hvis du kopierer formlen = A2 + B2 fra celle C2 til D2, formlen i D2 justeres til højre i en kolonne og bliver = B2 + C2. Hvis du vil bevare oprindelige cellereferencen i dette eksempel, når du kopierer det, skal gøre du cellereferencen absolut ved før kolonne (A og B) og rækker (2) med et dollartegn ($). Derefter, når du kopierer formlen = $A$ 2 + $B$ 2 fra C2 til D2 formlen forbliver præcis det samme.

Jeg synes det er mere elegant at navngive cellen (her B13) til noget sigende og så anvende det i formlen.