Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. april 2018 - 13:37 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Afstanden mellem to adresser.

Har nogen en rutine, som kan beregne afstanden mellem to adresser, alternativt to GPS-koordinater? Jeg skal bruge den i Access/VB, men skulle mene, at jeg kan 'oversætte' den, hvis jeg får den i et andet sprog.
Avatar billede falster Ekspert
08. april 2018 - 14:03 #1
Hvis vi er i Google (maps-, api-)-verdenen er der nok dyrket en masse "på nettet". F.eks.:

https://analystcave.com/excel-calculate-distances-between-addresses/

Ellers kan man bruge den gode gamle geometriformel for afstanden mellem to punkter = mellem to koordinatsæt.

Sådan et "luftlinjeresultat" er i flere henseender nok i vores lille land - uden at tage højde for jordkrumning og andet geodæsi.
Avatar billede falster Ekspert
08. april 2018 - 14:05 #2
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. april 2018 - 14:24 #3
Jeg glemte vist, at Google er min ven..... As simple as that. 1000 tak, falster!