Avatar billede Falentin Seniormester
09. april 2018 - 21:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Betinget formatering i flere celler (kolloner)

Kan man lave en betinget formatering, hvor excel læser på om et bestemt ord forekommer i en bestemt celle (B6), og derefter farverne fra fx B2 til B8.

Det skal siges, at jeg har mange kolloner, som det skal læse på, så det bestemte ord vil forekomme flere gange, og skal farve hver kollone enkeltvis.
Avatar billede Mads32 Ekspert
10. april 2018 - 20:15 #1
Hej

Jeg har lavet et lille eksempel på en tekst der skal findes i en celle, og som farver en tredie celle.

Lav de tilsvarende formler for de øvrige celler der skal undersøges.

https://www.dropbox.com/s/o1tvfrl2ymtc652/Betinget%20formatering%20med%20find.xlsx?dl=0
Avatar billede Falentin Seniormester
27. juni 2018 - 14:07 #2
Mange tak for løsningen :-)