Avatar billede Dusty78dk Novice
09. april 2018 - 23:03 Der er 7 kommentarer

Søges: et program, der kan brænde wpl-playlists (MP3)

Hej Folkens

Da jeg opgraderede fra windows 8.1 til 10 gakkede Windows media player ud. Den påstår pludselig at den ikke kan brænde musikfiler, som jeg har haft på harddisk i ti år.

Jeg er derfor på jagt efter et lille, helst gratis program, der kan brænde wpl-playlist filer. Uden at indsætte pause mellem sangene.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2018 - 23:52 #1
det er ikke sådan man brænder en cd.
vil du brænde data cd eller cd-audio ?

filerne er mp3, de skal konverteres til WAV for at brænde en audio cd.
vil du blot have filerne på en cd, skal de ikke konverteres.

nero burning rom er det bedste program til det hele

vælg et program herfra:
https://windowsreport.com/free-burning-software-windows-10/

dine playlist filer kan ikke bruges til noget.
dine filer er "mp3" som er en slags jpg til WAV hvor noget data er smidt væk
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2018 - 23:55 #2
i brænderprogrammer, skal man vælge om man vil ha 3 sekunder melle hver sang.
det kan slås fra og til.

husk at man ofte skal ha WAV filer for at brænde.

microsoft har lavet en glimrende gratis
https://www.microsoft.com/da-dk/store/p/audio-converter-any-format/9nblggh5xhf0
Avatar billede Slater Ekspert
10. april 2018 - 10:19 #3
#1: Hvad er det for noget vås? Naturligvis kan man da brænde en lyd-cd ud fra en playlist. Og han ved godt de reelle lydfiler er MP3, det står endda i titlen.

Der er absolut intet galt i det spørgsmål.
Avatar billede falster Ekspert
10. april 2018 - 11:28 #4
Enig i #3 selvom brug af v-ordet altid kan diskuteres :-)

https://cdburnerxp.se/

er en glimrende gratis mulighed. Er bl.a. på dansk.

Playlists (WPL, M3U, M3U8)You can also create audio discs from playlists. To do so, just drag and drop the file to the compilation, and CDBurnerXP will extract the songs and add them in the right order to your audio disc. Currently M3U, M3U8 (UTF-8 encoded M3U files) and WPL (Windows Media Player) playlists are supported.
Avatar billede Dusty78dk Novice
17. april 2018 - 11:19 #5
CD burner xp er et godt bud, men den påstår at mine playlist typisk er 1½ minut længere, end Windows media player gør. Derfor er der mange af dem, som IKKE kan være på disken. Hvorfor?
Avatar billede falster Ekspert
17. april 2018 - 22:45 #6
Er pause mellem numrene sat til det samme (0, jf. dit spørrgsmål)?
Avatar billede Dusty78dk Novice
05. juni 2018 - 23:42 #7
Hej Falster, ja, det er det. Der burde ikke være nogle pauser mellem numrene, men det påstår bl.a. CD burner XP