Avatar billede showsource Seniormester
12. april 2018 - 07:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til flash

Hej

Jeg vil gerne lave www.malerholm.dk uden brug af flash.
Rammen udenom indholdet er egentlig problemet for mig.
Jeg har lavet 4 billeder, top, bund, venstre og højre.
Top og bund er nemt nok, men for at få venstre og højre til at "strække" sig ud, bruger jeg javascript.
Og det er jeg ikke så meget for hvis jeg kan undgå det.

Nogen gode råd til hvad jeg gør i straight html og css ?
Avatar billede keysersoze Guru
12. april 2018 - 09:26 #1
"Det site, du er på vej til, indeholder malware"

Tror du skal have ryddet lidt op inden du får andre til at kigge med :)
Avatar billede mort1 Ekspert
12. april 2018 - 15:34 #2
"Malerholms hjemmeside indeholder ma(ler)ware"
UNDSKYLD - kunne ikke nære mig - det skal ikke ske igen!
Avatar billede KHN Guru
12. april 2018 - 16:42 #3
Avatar billede showsource Seniormester
13. april 2018 - 06:00 #4
Rolig drenge, det er kun en Flash4 fil.
HVIS der skulle være noget, skal serveren være hacket, flashenfil åbnet og ændret.
Men ok, her: http://steffend.dk/oldholm.jpg er et billede af layout.
Og det er den flerfarvede rammes højre og venstre side som driller mig.
Avatar billede keysersoze Guru
14. april 2018 - 09:29 #5
Så Flash ses ligefrem som en virus nu - imponerende :)

Jeg har ikke Flash på nogen af mine enheder mere så er måske ikke helt med men tænker du strække sig i forhold til varierende sidehøjde?
Avatar billede showsource Seniormester
14. april 2018 - 23:44 #6
Nemmerlig, keysersoze

Og jeg har ikke opdateret flash i 2 år, fordi den er yt !!!
Og altid deaktiveret i browseren, næsten..
Avatar billede showsource Seniormester
14. april 2018 - 23:56 #7
Og det eneste jeg kan komme på lige pt, er at lave en iframe og på den måde sætte rammen uden problemer. Og på den kan scrollbar jo styles hvis det skal være.
Scrollbar vil jeg nu helst undgå...
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2018 - 00:39 #8
Kan du ikke bare benytte background: linear-gradient?
Avatar billede showsource Seniormester
15. april 2018 - 00:53 #9
Aner det ikke, keysersoze, men de to billeder som skal strækkes ud "efter behov" ligger her:
http://steffend.dk/leftcolor.jpg
http://steffend.dk/rightcolor.jpg
Avatar billede showsource Seniormester
15. april 2018 - 00:56 #10
Og nu vil jeg gå i seng!
(Og savner den tid hvor jeg brugte mere vand på at lave kaffe end at gå i bad !)
Avatar billede keysersoze Guru
15. april 2018 - 02:31 #11
background: linear-gradient(yellow, red, blue, green);
Avatar billede showsource Seniormester
17. april 2018 - 08:59 #12
Jahh, jeg må prøve at kikke på det.
Den eneste grund til at jeg prøver, er fordi jeg selv lavede flashfilen i sin tid.
Og da jeg ikke har rodet med html i "100 år", tager jeg det som en udfordring for mig selv at lave samme side i html5 => også mobilvenlig

Og anyway synes jeg at mobilvenlige websider i dag er pænt kedelige => samme design/opbygning
Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2018 - 09:16 #13
Rigtig mange benytter frameworks som fx bootstrap og det giver let en vis form for trivielt udseende på tværs af sider og derudover så er design på en eller anden måde nok også mere standardiseret end for "100 år" siden - men det er ikke hverken html eller css man kan klandre for det da det heldigvis står en frit for hvordan en side skal se ud og fungere.