Avatar billede Btimmer Seniormester
13. april 2018 - 16:16 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Libre Office til Microsoft Office 2003

Jeg har installeret Microsoft Office 2003 på min computer Windows 7.
Jeg har i et stykke tid brugt Libre Office, men bruger ikke dette mere program.
Jeg har dokumenter inde på Libre Office som ikke kommer på Office 2003.
Disse vises ikke under filer når jeg åbner Office 2003.
Hvordan overfører jeg disse til Office 2003?
Avatar billede eksmojo Forsker
13. april 2018 - 16:33 #1
Marker dit dokument - højre klik - tryk på Åben med > Microsoft Office Word
Avatar billede puren Ekspert
13. april 2018 - 16:42 #2
support for office 2003 er slut så jeg ville afinstaller det igen....

grunden er nok at det er en 15 år gammel udgave af word du bruger
Avatar billede Btimmer Seniormester
13. april 2018 - 17:00 #3
Til eksmojo. Tak for svaret, når jeg gør som du siger kommer der et ulæseligt/kinesisk dokument frem. Det skal åbenbart synkroniseres til andet format, eller?

Til puren. Tak for svaret. Jeg er fuldstændig klar over hvad du skriver. Jeg ønsker Office 2003 og har ikke behov for opdateringer etc. Jeg bruger kun lidt excel og word.
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2018 - 17:29 #4
Du skal åbne dem i LibreOffice og så gemme i et format som Microsoft Word forstår.
Avatar billede Btimmer Seniormester
13. april 2018 - 17:42 #5
Tak Ink. Jeg er ikke så skrap. Har du tid til at "pinde det lidt ud". Har prøvet, men det lykkedes mig ikke.
Avatar billede puren Ekspert
13. april 2018 - 17:47 #6
Btimmer >> det nytter ikke dit word/excel er for gammelt i forhold til libreoffice
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2018 - 17:55 #7
Når du har åbnet et dokument i "Writer", skal du vælge gem som og så give det et navn (nok det samme gamle) og så vælge filtype: Eksempelvis Word 97-2003 (*.doc).
Med denne filtype, vil Microsoft Word kunne åbne dokumentet. Prøv lige med et par stykker og test det af.
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2018 - 18:00 #8
Har lige testet det med ny-downloadet Libre Office. Dokumentet hedder nu .doc til efternavn og åbner fint i Word 2010. Formoder det også virker i 2003, men den har jeg ikke længere.
Avatar billede Btimmer Seniormester
13. april 2018 - 19:21 #9
Til Ink:
Tak Ink, jeg har fået dokumenter fra Libre Office overført til Office 2003 som du beskrev. Microsoft Office 2003 virker til Windows 7 og ikke til Windows 10.
Men jeg vil og har aldrig villet have Windows 10. Microsoft sagde jeg skulle have Windows 10 da office 2003 udgik ...... Derfor slettede jeg Office 2003 som Microsoft anbefalede jeg skulle gøre ..... Jeg savnede Office 2003 og har ny genindstalleret efter at have købt en ny disk. Jeg havde selvfølgelig smidt min gamle ud.
Men Ink, når jeg går nu ind på Microcoft Office 2003 står alle filer 2 gange.
Det betyder i princippet ingenting, men kan jeg slette Libre Office programmet.
Tak igen Ink, du har endnu engang været til stor hjælp.

Til puren:
Tak for din kommentar, som du kan læse fungerer det nu uden problem.
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2018 - 20:36 #10
Du kan sagtens afinstallere LibreOffice. Kan jo geninstalleres, hvis du måtte få behov for det.
Filerne står 2 gange, da de er gemt i LibreOffice normalt format (filtype) og som Word 2003 format. Hvis du alene forventer at anvende Word 2003, så kan du selvfølgelig slette den anden udgave.
Den eneste forskel er eventuelle special formatteringer udført i LibreOffice. Disse kan være tabt i .doc formatet. Hvis det er almindelige tekstformatter uden specialiteter, så har det næppe nogen betydning.