Avatar billede FinnLauridsen Forsker
14. april 2018 - 14:09 Der er 10 kommentarer

overføre data

Jeg har en oversigt overen liste med  adresser  på ark 55 fra B8 og nedaf, nu ville jeg gerne have at den valgte celle eks. B11 retunerer teksten i B11 og C11 til ark 5
B11 til Ark5 A12  og C11 til Ark5 A13
jeg er gået lidt i stå
for hvis jeg i Ark5 A12 skriver =Ark55 B11 så vil den info jo ikke skifte hvis jeg vælger en anden adresse
Er her lidt hjælp at få ?
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
14. april 2018 - 14:14 #1
glemte lige at tilføje at der i eks. ark 55 B11 også er et link der åbner Ark 55
Avatar billede kim1a Ekspert
14. april 2018 - 15:11 #2
Formlen indirekte kan hjælpe dig.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
14. april 2018 - 17:08 #3
kan du give et eks.
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
14. april 2018 - 17:08 #4
har ikke arbejdet med indirekte før
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
14. april 2018 - 17:20 #5
Når jeg i ark5 celle 12 skriver =INDIREKTE('A1'!B8) så retunerer den bare
#reference!
Avatar billede kim1a Ekspert
15. april 2018 - 00:55 #6
Jeg tror jeg misforstod dig.
Kan du fremfor referencerne prøve at forklare hvad du vil?

Jeg tror du ønsker at når du skriver en adresse i en celle så skal den returnere den info som står ved siden af den adresse i ark55?

Det kan være du kan uploade et eksempel på dropbox vi kan se?
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
15. april 2018 - 11:32 #7
Det jeg gerne vil med spørgsmålet er at:
Når jeg vælger en bestemt adresse så skal adressen overføres til et andet skema
Avatar billede kim1a Ekspert
15. april 2018 - 11:55 #8
Ah, det kan du kun løse med en makro, eller ved at skifte referencen på det skema adressen skal overføres til.
Har du forstand på makroer?
Avatar billede FinnLauridsen Forsker
15. april 2018 - 12:01 #9
Det er ikke meget jeg kan med makroer
kan jeg sende filen til dig privat ?
Avatar billede kim1a Ekspert
15. april 2018 - 17:37 #10
Jeg tror desværre ikke jeg er skarp nok til at lave en sådan makro.

Det er jo reelt set en kopier og sæt ind løsning du vil have. Kunne man forestille sig en kolonne med et X ud for den adresse du vil vælge? Så kunne du nøjes med at lave en Lopslag formel.

Du kan sende en privat besked, så skal jeg sende dig min mail.