Avatar billede lovebuine Mester
14. april 2018 - 16:19 Der er 9 kommentarer

Parabol problem Canal Digital

pludselig har jeg intet signal, styrken er 98% men kvalitet er 0%, har skiftet ledning og lnb hoved, samt forsigtigt drejet parabolen bla med dishpointer for at se hvor den skal stå, men kvalitet røg slet ikke på sig.
har så haft boksen over hos en af mine venner der har canal digital også, og den virker fint. hvor er vi så henne nu? kan det stadig være boksen der er i stykker? har prøvet simpelthen alt.
Avatar billede posten Ekspert
14. april 2018 - 18:48 #1
boksen er jo IKKE defekt når den virker hos din ven har du mon kun ét hoved på din skærm ?? hvis ja af prøv det også hos din ven
Avatar billede lovebuine Mester
14. april 2018 - 18:51 #2
jeg havde et 4år gamle hoved på og købte et nyt og satte på, kan vel ikke være hovedet så??
Avatar billede posten Ekspert
14. april 2018 - 19:03 #3
det plejer at KU  være hovedet husk når du køber det nye at det skal være magen til unuversal eller et der hedder 10.000 (vist nok) du svarer ikke på om du har ét eller 2 hoveder på skærmen
Avatar billede lovebuine Mester
14. april 2018 - 19:55 #4
jeg har kun 1 hoved, og det jeg har købt er fra cdon.com hedder Universal single LNB
Avatar billede posten Ekspert
14. april 2018 - 22:48 #5
oki håber det så er magen til det du selv havde på forhånd og hvis du tester det hos din bekendt vær opmærsom på han hoved også er et universal og hvis du har det der hedder et ohm-meter kan du teste om dine f-con er "skruet på kablet uden kortslutninger (mener bare ikke man "normalt" kan se det ene signal hvis kablet er kortsluttet
Avatar billede lovebuine Mester
14. april 2018 - 23:11 #6
ja den der hedder styrke som er 98% skulle være forbindelse fra boks til lnb hoved, så der kan vel næppe være en kortslutning i f stikkene, fordi så snart jeg tager kablet af, så er styrke 0. de ligner mget godt hinanden, er også et gammelt et jeg havde, men det gammel og det nye er universal.
Avatar billede posten Ekspert
15. april 2018 - 01:16 #7
men ta begge hoveder over til din ven for at se om de så virker begge 2 der du ved jo din boks virker dér
Avatar billede lovebuine Mester
15. april 2018 - 08:46 #8
har lige snakket med min ven, han vil ikke have jeg bytter om på hans hoveder, kan man på en anden måde teste dem? eller er man nød til at købe et tredje?
Avatar billede posten Ekspert
15. april 2018 - 10:04 #9
du må se om du kan friste ham senere kender ikke andre muligheder evt udvide dine bekendtskaber prøv stille og spørge ind til hvad hoved han har på skærmen og evt hvor længe det har fungeret