Avatar billede hkprofil Forsker
14. april 2018 - 17:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

OneNote look-a-like

Jeg har brugt OneNote/OneDrive med synkronsering pc/mobil Sony/Android.

Det kan jeg ikke mere, hvorfor jeg vil spørge, om der er nogen der kender til ovennævnte og som ved, om der findes noget tilsvarende, som kan bruges på min nye iPhone 7+ og synkronisere med min PC?
På forhånd tak
Avatar billede INK Ekspert
14. april 2018 - 18:33 #1
Du kan da bruge både OneDrive og OneNote på din iPhone.
Avatar billede hkprofil Forsker
14. april 2018 - 21:46 #2
Aha - jeg troede kun den arbejdede sammen med Android. Så skal jeg vel blot downloade app'en på min iPhone?
Avatar billede INK Ekspert
14. april 2018 - 22:55 #3
Ja, du downloader bare begge apps fra AppStore. Som jeg lige husker det, vil OneDrive være inkluderet under "Arkiver" i iOS.
Avatar billede hkprofil Forsker
15. april 2018 - 10:19 #4
Nu har jeg fået den ned på mobil - ved du evt. også hvordan jeg får overført alt mit matr. fra den gamle? og jeg vil gerne igen synkronisere med PC, men den er bundet op på en tidl. mail-adr. og Microsoft kan ikke hjælpe mig :-(
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2018 - 10:31 #5
OneDrive og OneNote er knyttet til en Microsoft konto. Hvis du ikke længere har adgang til den konto/e-mailadresse og Microsoft ikke kan hjælpe med ændring, så har du en ny udfordring.

Hvis du stadig har adgang til filer og notes på én af dine enheder, så skal du kopiere dem over i en ny folder temporært.

Du opretter så ny Microsoftkonto med din nugældende e-mail. den bruger du nu på dine enheder, og så flytter du filer og notesbog fra den midlertidige folder til de relevante steder. Synkronisering sker så på tværs efter nogle minutter.
Avatar billede hkprofil Forsker
15. april 2018 - 11:23 #6
Jeg har stadig adgang til min Microsoft konto, og de har skrevet følgende til mig, ifm at flytte OneNote-matr.  vha deling. Jeg går ud fra, at de mener, at jeg skal "dele" den med min nye mail?

"Hvis du vil dele din notesbog med andre personer, skal du sikre dig, at du opretter din OneNote 2016-notesbog på OneDrive, så andre kan få adgang til den. Hvis du allerede har oprettet en notesbog på din computer, skal du først flytte den til OneDrive". Men hvordan og hvor flytter jeg OneNote til OneDrive?
Avatar billede INK Ekspert
15. april 2018 - 13:18 #7
Tidligere lå OneNote som en synlig fil i OneDrive. Det er så vidt jeg kan se ikke længere tilfældet? Måske ved andre det?

Jeg ville dele OneNote med den nye OneNote oprettet med den nye Microsoftkonto (ny e-mailadresse). Efter deling ville jeg så flytte noter eller mapper til min "egen" nye konto, så de ikke lå som delt, men som mine egne.

Men jeg er lidt overrasket over du ikke blot anvender din nuværende Microsoftkonto på dine nye enheder? Har du ikke længere adgang til denne mailadresse?
Avatar billede hkprofil Forsker
17. april 2018 - 09:14 #8
Jeg har stadig adgang til begge mail-adr, men mere detaljeres, hvordan gør jeg?
Avatar billede INK Ekspert
17. april 2018 - 22:36 #9
Med de 2 apps (OneDrive og OneNote) installeret på telefonen, logger du blot ind med din gamle e-mail konto og gamle password. Begge funktioner bliver så synkroniseret til din iPhone. Eller er der noget jeg har misforstået?
Avatar billede hkprofil Forsker
25. april 2018 - 18:37 #10
Jeg ville gerne ha' overført alle de noter jeg har i den gamle, til den nye mail-adr. Nu har Microsoft support overtaget min skærm, og vi har arbejdet på det i ca. 1½ time - dog uden at løse problemet.
Nu har jeg installeret en ny OneNote på den nye mail-adr og så har jeg kopieret al matr. (100 sider) fra den gamle, på Word doc, og så må jeg indsætte det hele i den nye version, og nu kan den heldigvis synkronisere til min PC :-)
En lang og tung vej, men jeg har nørdet med dette i mange måneder.
Jeg vil sige dig tak "ink" for dine forslag.
mvh hkprofil
Avatar billede INK Ekspert
25. april 2018 - 20:49 #11
Velbekomme, forstår stadig ikke hvorfor det ikke virkede. 😃
Avatar billede hkprofil Forsker
26. april 2018 - 09:07 #12
Heller ikke jeg? :-(