Avatar billede Bent Hansen Mester
15. april 2018 - 03:51 Der er 5 kommentarer

Lidt knas med computerne

Jeg har to computer, men de driller lidt. Den ene opføre sig lidt underligt. Musen hopper vild rundt i spil, og den lukker ikke ned når man beder om det.
Skærmen bliver godt nok slået fra, men selve computeren bliver ved med at køre. Hvad gør man lige her?
Den anden. Tja. Der er opstået et problem, som fik programmet til at lukke ned, og Windoes vil give besked hvis der findes en løsning.
Her har jeg stillet spørgsmålet, men fik dog aldrig svar. Kan man ikke gå til bage til WIN 7 ( fra WIN 10 ) unden at formater hele HDD. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2018 - 08:05 #1
Computer 1:
Prøv at deaktivere alle elementer i din opstart under start fanen på nær dit antivirus, I s'øg skriv msconfig og gå i tjenester fanen. Sæt hak ved at microsoft tjenester skal gemmes. prøv her at lukke tjenester ned der ikke har med antivirus at gøre. Prøv herefter at se om den vil lukke ned. Vil den nu lukke skal du herefter finde ud af hvad der er synderen ved at aktivere en enkelt af gangen med en genstart imellem for at finde ud af hvad problemet er.
Computer 2:
Er det et installeret program på computeren der driller skal man forsøge at installere det om.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2018 - 08:08 #2
Under Recovery i Win 10 kan man rulle tilbage, men jeg mener kun man har en 30 dages frist til at gøre det før muligheden forsvinder.
Du kan dog hente et Win 10 medie her https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 og installere på ny. Har hørt fra andre herinde at man skal kunne installere og gemme sine private filer. Spil og programmer mener jeg dog stadig man skal installere om.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2018 - 08:10 #3
PS Husk i dine gamle tråde at markere hvad der var løsning på dit problem nå der er kommet sådan en. Det motiverer mere til at hjælpe med problemer skal jeg sige dig :-)
Avatar billede Bent Hansen Mester
15. april 2018 - 14:29 #4
Hej.
Jeg er ret ny her, så jeg skal lige finde ud af hvordan siden virker :-)
I forhold til com nr.1 Jeg forstår det ikke helt. alt er HELT NYT, på nær grafikkort.Den burde lukke ned, når man beder om det, og skroll knap burde også virke, og hvorfor flipper musen ud, sådan midt i det hele ?! ( jeg har dog kun oplevet at musen får et flip i spiller PREY )men ellers så vil jeg oplyse, at den har lukket ned på normal vis. Men af ukendt  grund, står den bare der og køre ( der er "liv" i grafikkortne,stræmforsyning, og bundkort ) og man skal holde sluk knap nede, for at den lukker helt ned. Det burde den ikke. Der er tale om WIN 7 på den her.
com nr.2. Jeg tør ikke gætte på hvad der er problemet, men den bliver ved med at lukke programmer ned ( spil ) sådan midt i det hele, og så får jeg der her besked: Et problem var skyld i at programmet ikke svare.Windoes lukker programmet, og giver besked hvis der findes en løsning. Sådan ca. et sted mellem en halv og en times tid, så får jeg det her problem når jeg spiller på min com nr. 1
Com nr. 2 har Win 10
Avatar billede Bent Hansen Mester
15. april 2018 - 14:38 #5
Vil ønske at jeg lige kunne finde ud af hvordan jeg retter mit svar.. Nå men.
Jeg mener com nr 2. til sidst. Den "smider" mig ud af stor set alle spil, med besked om at der er et eller eller andet problem, som får win 10 til at lukke programmet ned.