Avatar billede FinnLauridsen Forsker
16. april 2018 - 16:48 Der er 2 kommentarer

kopiere data til ny ARK

Hej et spørgsmål om at kunne kopiere data:
På et Ark 1 kol. B har jeg et forkortet Navn, eks. FRT i samme kol og celle som FRT er der et link der så åbner et fælles skema i et nyt Ark 2
Når jeg trykker på linket åbner de fælles skema
problemet er at kunne tage adressen fra Ark 1 kol C  samt Byen fra Ark1 kol D
med over i det fælles skema  adresse skal på Ark 2 A12 og Byen på Ark 2 A13
Jeg ved simpelthen ikke hvordan det skal gribes an
Måske kan = Hvis formlen bruges mes så skal der jo være 2 formler og et link i en celle , kan det lade sig gøre
Avatar billede finb Ekspert
17. april 2018 - 08:53 #1
Overvej Access
Avatar billede kim1a Ekspert
17. april 2018 - 10:53 #2
finb -> er det efterhånden dit standardsvar? :-)

Jeg tror desværre ikke du kan få Excel til at regne ud hvilken celle du kommer fra når du står i dit ark2 med en formel. Det kunne nok lade sig gøre med VBA, hvordan ser det ud med det?

Det kunne være noget med ved click skal den gemme de to andre cellers værdi og så sætte ind i det som åbnes.

Noget i retning af dette simple forslag:
https://excel.tips.net/T003070_Mouse_Click_Event_in_VBA.html