Avatar billede Evamarisa Praktikant
17. april 2018 - 10:20 Der er 5 kommentarer

Tekstfelt i word viser ikke hele teksten ved brevflet

Jeg er ved at flette fra excel til en wordskabelon. Nogle af felterne i excelarket udgør mere end 255 tegn. Jeg tænker det er derfor, at testen ikke vises fuldt i fletningen til word. Det mærkelige er, at fuld tekst (mere end 255 tegn) vises i et felt men ikke i to andre. Jeg tænker, om der kunne være indsat en kode i det ene felt som vises, korrekt som jeg ikke kan se. Det skal lige siges, at det er en skabelon som jeg har overtaget. Det felt som vises korrekt har været der hele tiden, de to øvrige felter er nogle som jeg har tilføjet.
Avatar billede jkrons Professor
17. april 2018 - 12:46 #1
Godt spørgsmål. Det virker fint hos mig i test. Prøv at højreklikke på det felt I Word, der viser og tryk Skift+F9 for at se feltkoderne. Gør så det samme med et af de felter, der ikke virker for at se om der er forskel.
Avatar billede Evamarisa Praktikant
17. april 2018 - 16:26 #2
Der er ingen forskel. Begge starter med MERGEFIELD og titel på flettefeltet. Ingen øvrige koder.
Det er virkelig meget mærkeligt
Avatar billede jkrons Professor
17. april 2018 - 23:09 #3
Lyder lidt underligt. Er felterne formateret end i Excel?
Avatar billede Evamarisa Praktikant
19. april 2018 - 08:19 #4
Alle formateringerne i Excel er det samme for de kolonner som danner grundlag flettefelterne i word
Avatar billede jkrons Professor
19. april 2018 - 22:48 #5
Så må jeg nok blive dig svar skyldig, for det virker fint hos mig. Og jeg kan ikkke se, hvorfor det ikke skulle virke med to felter, men med de øvrige, hvis felterne i øvrigt er ens både i Excel og Word.

Du kan evt. prøve at spørge under Word, måske er der nogen der, der kan svare.