Avatar billede TTA Seniormester
17. april 2018 - 21:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke søge efter billeder på Google mm.

Jeg har oplevet stigende problemer med mit internet, bl.a. Google.

Når jeg søger efter noget på åbningssiden, og så vil vælge ”Billeder”, eller et af søgeresultaterne, så er linkene ikke aktive, forstået på den måde at musepilen forbliver en pil; den bliver ikke til ”hånden”, der indikerer at der er tale om et link. Jeg kan så gøre en af to ting: Vente til pilen bliver til hånden – det tager mellem 5 og 20 sekunder; og ventetiden bliver længere og længere. Jeg kan også bare prøve at klikke – det medfører at siden straks går ned, svarer ikke osv. Nettet kører generelt meget langsommere, og min Adblocker er tilsyneladende holdt op med at fungere, for jeg bliver tæppebombet med popup reklamer.

Ofte får jeg også svaret (både på google og andre sider) at den ikke svarer på grund af et langvarigt script. Jeg aner ikke hvad script er, og hvorfor man har dem, da de tilsyneladende kun får hjemmesider til at crashe.

Jeg er også i stigende grad begyndt at få meddelelser om, at Windows Defender eller Bitdefender har fundet malware, der vil blive fjernet. Beskeden er selvfølgelig ikke i sig selv bekymrende, men jeg har ikke fået de beskeder før. Det ser ikke ud til at det har noget at gøre med hvilke hjemmesider, jeg besøger. Beskederne kan komme når som helst.

Den sidste ting, der driller, er noget så simpelt som skrivebordsbaggrunden. Pludselig er billedet ”strukket ud”/zoomet ind, så billedet er blevet utydeligt. Jeg har ikke ændret opløsningen, og den står til max. Så har jeg prøvet at finde det originale billede frem, og så gemme det igen som baggrund. Men enten får jeg pludselig sorte bjælker foroven og forneden, eller også zoomer den helt ind på billedet og gør det utydeligt. Hvad filan er der galt!?
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2018 - 22:42 #1
Hvis du fortæller os, hvilket styresystem du bruger, hvilken computer det sker på, og hvor gammel den er, så vil det blive en del lettere at hjælpe dig.

Noget tyder på, at du både har problemer med selve computeren, dens hardware, dens styresystem og højst sandsynligt, en masse virus og andet skidt.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2018 - 00:01 #2
rens computeren med www.malwarebytes.org
den er inficeret
Avatar billede TTA Seniormester
27. april 2018 - 18:05 #3
Det er en 5 år gammel HP PC med W8.1. Den har to gange fået skiftet harddisk; nu har den en SSD. Jeg prøvede at køre malwarebytes - det hjalp en smule. Jeg får ikke længere beskeder fra Windows Defender eller Bitdefender. Men den er stadig sløv til at aktivere links på hjemmesider, især Google.

Min mobiltelefon (LG G3) har et lidt andet problem, specifikt med Google. Man kan surfe et vist tidsrum (på Google), hvorefter siden fryser/indlæsning stopper. Det hjælper ikke at slette cookies og midlertidige filer, eller genstarte Google - det eneste, der hjælper er at genstarte telefonen.