Avatar billede JNC Seniormester
18. april 2018 - 09:05 Der er 5 kommentarer

=+ overfør Tekst Inkl. formatering?

over takst inkl. formatering ?
Hej Igen

spg.
Jeg har en fane med alle data. data er tekst, teksten står lodret i felter, sammenlagt af linje 2-16, og teksten er formateret lidt i farver osv. så jeg hurtigere kan finde den jeg leder efter.

Men disse data (tekst) overføres til 10 andre faner.
det smarte er jo at så skal man kun rette tekst et sted og så er det ens på alle faner.

Men jeg syndes ikke Formateringen kommer med ?

Kan det gi-sig
(helst uden VBA)
Avatar billede jkrons Professor
18. april 2018 - 09:38 #1
Hvis du overfører  med en formel har du ret. Så kommer formateringen ikke med, og du er nødt til at formatere de andre ark selvstændigt. Men du kan formatere dem alle på en gang, ved at markere dem alle - under forudsætning af, selvfølgelig, at de samme ting står i samme celler på alle ark.

Ellers er der nok ingen vej uden om VBA, og også det, vil kræve systematik i de ark, der skal overføres til.
Avatar billede JNC Seniormester
18. april 2018 - 09:49 #2
jo men alt er overført med formler hvordan får jeg så markeret et ord der skal være rødt midt i en tekst, når det bare er en formel ?
Avatar billede jkrons Professor
18. april 2018 - 12:26 #3
Det gør du ikke! Formler overfører kun resultater, ikke formater.

Se evt. på denne workaround, som virker noget besværlig, men som du måske kan bruge.

https://wmfexcel.com/2014/05/01/format-part-of-a-formula-result-a-workaround-non-vba-solution/
Avatar billede JNC Seniormester
18. april 2018 - 12:31 #4
jaaaa ok, jeg dropper det :)

Tak for hjælpen.
Avatar billede jkrons Professor
18. april 2018 - 22:12 #5
Det var så lidt - i bogstavelig forstand :-)