Avatar billede Kentoi Seniormester
19. april 2018 - 14:26 Der er 8 kommentarer

WARNING: Error initializing default drive

Hej.

Når jeg prøver at importere modul activedirectory i powershell så får jeg nedenstående fejl:

"WARNING: Error initializing default drive: 'Either the target name is incorrect or the server has rejected the client
credentials.'."

Hvis jeg laver en:

import-module activedirectory -verbose

så kan jeg se at den fejler på:

'C:\WINDOWS\system32\WindowsPowerShell\v1.0\Modules\ActiveDirectory\ActiveDirectory.Format.ps1xml'.
WARNING: Error initializing default drive: 'Either the target name is incorrect or the server has rejected the client
credentials.'.

Er der nogen der har oplevet dette før og kan fortælle mig hvad jeg kan gøre for ikke at få fejlen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. april 2018 - 14:31 #1
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. april 2018 - 14:50 #2
Du er 100% sikker på at din bruger har rettigheder til at importere et PS-modul?
Avatar billede Kentoi Seniormester
19. april 2018 - 16:01 #3
Det vil jeg mene. Jeg har ikke haft nogen problemer før, men hvordan kan jeg tjekke det?
Avatar billede Kentoi Seniormester
19. april 2018 - 16:23 #4
Jeg kører windows 10 iøvrigt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. april 2018 - 09:50 #5
Altid kig i din eventlog som det første. Er der ikke noget her, der giver mening, prøver vi at gætte lidt videre.
Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 11:48 #6
Efter at jeg installeret RSAT igen har jeg ikke haft problemer siden.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. maj 2018 - 11:52 #7
Lyder bare pudsigt, at RSAT skulle have indflydelse på om du kan importere et PS-modul, men igen - det er ikke altid, at IT giver mening.... :-)
Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 12:10 #8
Jeg havde google lidt mere på mit problemet og der var én der nævnte det.