Avatar billede mort1 Ekspert
21. april 2018 - 15:52 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Kopiere webside til pc

Der er jævnligt spørgsmål om at flytte en hjemmeside, vel fra et domæne til et andet - Men, kan man kopiere (downloade) sin hjemmeside til en pc, og derfra evt. lave en dvd med hele siden, som så kan ses i en browser ?
Avatar billede perwolf Forsker
21. april 2018 - 16:36 #1
Du kan jo prøve Httrack, hvor man tager en kopi af hjemmesiden. Kan dog godt være lidt langhåret...
http://www.httrack.com/page/2/
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2018 - 16:53 #2
den nemme (!) er at hente xampp (en programpakke). Det kan køres fra fx usb-stick (dvd er ikke godt, da der ikke kan skrive på dem løbende)
Installer xampp i roden på en usb - og du vil så have en mappe \xampp\htdocs hvor du placerer din sides kode i en mappe (fx test). Du starter så først \xampp\xampp-control.exe og derefter kan du tilgå din side via browser /localhost/test (hvis du valgte mappenavnet test)
https://www.apachefriends.org/download.html
Avatar billede mort1 Ekspert
21. april 2018 - 18:01 #3
Det ser ud til at I begge har leveret brugbare svar, men mine kvalifikationer inden for området lader nok noget tilbage at ønske, så jeg vil nærstudere mulighederne i de to nævnte programmer, og så se om jeg tør ............