Avatar billede Bent Hansen Mester
23. april 2018 - 12:02 Der er 7 kommentarer

Sporing af IP add

Hej.
Jeg har efter hånden fået sparet for de fleste uønsket email, som over et stykke tid har modtaget. Men en mail afsender, bliver ved med at sende, og kommer også forbi min "blokade" ( har forsøgt at blogge afsender )
Ikke fordi jeg modtager virus eller sådan noget, jeg får bare mails, som tilbyder mig at oprette en profil, på en eller anden dating site, som jeg dog ikke er interesseret i at oprette nogen profil på. ( er faktisk ikke interesseret i at oprette nogen form for profil, på nogen dating sider )
Men som sagt, så er der en mail afsender, som bare bliver ved med at sende mig disse dating sider tilbud. Jeg er ved at være godt træt af det.
Ja jeg ved godt at jeg bare kan lade min mail dø ( undlade at bruge den ) men jeg er enlig glad nok for min mail, så jeg vil gerne forsøge på, at finde ud af hvor fra disse mail bliver sendt, og måske finde ud af om jeg evt. kan komme i kontakt med det lokale politi, og anmelde personen for fredeforstyrsne mails. Ja det er jo bare en tanke, ved ellers ikke hvad jeg skal stille op med den her mail afsender. Jeg modtager alt fra nogen få mails en gang om dagen, til at modtage et sted mellem 20-30 mails om ugen.Og jeg er rimelig sikker på, at det er den samme afsender, da afsender har næsten indisktisk emails ( fra anne@kikkadmin til anne2@kikkadmin - 3@kikkadmin-4kikkadmin osv. )
annekikkadmin blokerer jeg i sidste uge, men idag fik jeg to mails fra denne afsender. Så jeg kan da kun tænke at spamfilter/blokeringfilter ( eller hvad man nu vil kalde det ) er ikke så god som man kunne ønske sig.
Men. Som nævnt. Nu vil jeg gerne prøve, at finde ud af hvor den her afsender er, og så må jeg se om jeg kan anmelde personen til det lokale politi ... Nogen der kan hjæple her
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2018 - 12:14 #1
så skal du melde det til politiet og de gør det
hvis de gider

det kræver en dommerkendelse
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2018 - 12:41 #2
kan du ikke oprette et filter på @kikkadmin i dit mail-program, og sende det direkte til skrald?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. april 2018 - 12:43 #3
Enig med claes57 i #2 - eneste kur er filter.

For det første er det ikke en politisag, hverken i Danmark eller nogen andre steder. Noget andet er, at du ikke kan blokere mails på klientsiden baseret på IP# - det skal ske på mailserveren.
Avatar billede Bent Hansen Mester
23. april 2018 - 15:36 #4
Åh det tør jeg ikke svare på. Jeg bruger outlook ( hotmail ) og jeg har sæt et par af de her kikkadmin på blog. Men af ukendt grund kommer der stadigvæk nogen ind ( også mails jeg har forsøgt at bloker ) Jeg er som nævnt glad for min mail, så jeg vil da være ked af at lukke den ( lad den dø, om man vil )
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. april 2018 - 15:54 #5
Med Outlook.com og/eller HoTMaiL har du ikke muligheden for at blokere noget på serversiden, så du er nød til at se på de mails, der slipper igennem.
Hvis der er træk, der gå igen i alle mails, enten en del af adressen eller en bestemt frase, kan du filtrere på dette - det er desværre bedste bud.

Det eneste, du ikke bør forsøge dig med, er at "framelde" dig deres tjenester, da du på den måde bekræfter, at mails rent faktisk bliver læst på denne adresse - og det vil med stor sikkerhed give endnu større mængder junk, end det du ser nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. april 2018 - 16:20 #6
outlook.live.com
klik på tandhjul top/højre, vælg indstillinger
i venstre side, se under Mail > Regler for indbakke...
give den et navn (fx klaphat) og vælg 'den er modtaget fra' og skriv @kikkadmin (.dk eller.com - hvad det nu er) du skal ikke skrive noget før @ da det jo skifter.
I 'gør følgende' vælg Flyt > Slet
og gem den - så burde al post fra den server slettes ved modtagelse.
Avatar billede Bent Hansen Mester
23. april 2018 - 17:05 #7
CRKrogh... Ja. jeg er desværre kommet til at svare på et par af dem, i et forsøg på at anmode venlig om at stoppe disse uønsket mails. Det er ikke nogen god ide.
Heller ikke at forsøge at melde fra, for du har ret i at så får man bare flere..... :-)
Jeg vil lige forsøge mig med claes57 ide. Jeg takker venligt......