Avatar billede plok Forsker
23. april 2018 - 20:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bedste gratis PC-Tune UP?

Hej.

Jeg søger et godt og gratis program til at optimere ydeevnen på en PC.

Den pågældende PC er lige blevet formateret, men er utrolig langsom?

Den er self. opdateret med de seneste WIN-opdateringer, samt drivere.

Det er en udemærket Acer Bærbar med 8GB RAM og Quad core, og windows 10 64-bit.

Håber I kan hjælpe mig
Avatar billede falster Ekspert
23. april 2018 - 21:03 #1
Der er utroligt mange "optimizer"-programmer derude. Et ganske populært er CCleaner:

https://www.ccleaner.com/

hvor det er tilstrækkeligt at bruge den gratis version.

Noget andet er, om det er et program der skal til, eller det er nogle indstillinger, som du skal kigge på og ændre. Lad os håbe, at andre giver bidrag om det.

Endelig er det nok en misvisende kategori, som du har valgt. Det er næppe et programmeringsværktøj, du har brug for.

Med mindre jeg har misforstået spm. :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
23. april 2018 - 23:08 #2
Når den lige er formatteret kunne det tyde på, at et eller andet program eller driver ikke fungerer som den skal, og derfor stjæler resourcer.
Prøv at gå i joblisten og se, hvor meget belastning der er på din cpu, og se på listen nedenunder hvad der evt. bruger meget cpu kraft.
Avatar billede milter Ekspert
24. april 2018 - 00:27 #3
Jeg er enig med kurtba i #2. Hvis den lige er formateret, og du har installeret alle nødvendige drivere til den, så skyldes dit problem højst sandsynligt en forkert driver et eller andet sted. Hvos har du fundet driverne til den?
Avatar billede 450025 Ekspert
24. april 2018 - 01:12 #4
Vil tro du kjøre Win10, det i seg selv er et fint program, Tune Up fjern det, dette er et tredieparts program en dårlig kompinasjon å gratis att ubrukelig om du har betalt det også ta inom CCleaner det er en god ide. fjern ting du ikke bruker lidt opprydding skader ikke det heller.
Arne.
Avatar billede kurtba Ekspert
23. maj 2021 - 22:22 #5
Der er faktisk datoer på indlæg.
Så du er faktisk 3 år for sent på den med dit.
Avatar billede Kalle Juniormester
01. september 2021 - 14:28 #6
Easy PC Optimizer
Razer Cortex
Jetboost