Avatar billede bbkdk Seniormester
26. april 2018 - 14:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rapport på baggrund af aktuelle data i formular

Jeg har en formular, der viser data fra et regnskabssystem, f.eks. kontonummer, dato og tekst m.v.
De viste data i formularen kan filteres, dels ud en sortering med et hyperlink, der sætter kontonummeret på den ønskede konto, dels ved at der højreklikkes på en celle, f.eks. bilagsnummeret, der så der så filtreres.
Det virker fint, hvis jeg bruger hyperlinket med kontonummeret, idet jeg i forespørgslen, der ligger til grund for rapporten har følgende kriterie:
[Formularer]![FrmPosteringsoversigt]![Kontonr]
Men hvis jeg har anvendt metoden med at filtrere ud fra et højreklik (hvilket i øvrigt i alle andre sammenhænge virker fantastisk), viser den stadig de poster, der er fundet på baggrund af kriteriet, og der er alle poster med det pågældende kontonummer valgt.
Så kort og godt: hvorledes får jeg vist netop de data, som er vist i en formular på skærmen, uanset hvorledes disse data i øvrigt er fundet frem gennem diverse filtreringer?
Hvis der oprettes en ny rapport, medens formularen er åben, vises de rigtige poster i rapporten, men denne skal jo så rettes til hver gang, og det er ikke en gangbar mulighed.
Avatar billede terry Ekspert
12. maj 2018 - 17:12 #1
maybe something like this

Dim stDocName As String
    Dim sFilter As String

    If Me.FilterOn Then
        sFilter = Me.Filter
    Else
        sFilter = ""
    End If

    stDocName = "NameOfYourReportGoesHere"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , sFilter
Avatar billede bbkdk Seniormester
14. maj 2018 - 11:11 #2
Hej Teddy
Tak for dit svar. - og undskyld min lange reaktionstid. Jeg har som så mange andre haft ferie.

Det virker nu efter at jeg har indsat din kode på den knap, der åbner rapporten.

Men jeg havde også baseret min rapport på en forkert forespørgsel, idet jeg ikke havde anvendt den samme forespørgsel i både formularen og rapporten. Det betød åbenbart, at den ikke kunne genkende den forespørgsel, der blev anvendt i filtret.

Ærgerligt at der ikke kan uddeles points mere.
Avatar billede terry Ekspert
14. maj 2018 - 13:09 #3
Great you got it working :-)