Avatar billede Mikael Ekspert
28. april 2018 - 11:47 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Hvad er "mass storage controller" ??

Har lige installeret en Win 7 32 bit på en ældre Acer 7620 bærbar (født med Vista 64 bit)

Efter installationen og alle update, manglede der en driver til nævnte "mass storage controller"
(Ps!!! pågældende driver ER nu fundet/ installeret, og der er ikke længere "fejl" under enhedshåndtering)

Men jeg er bare nysgerrig ;) Hvor og til hvad anvendes nævnte "mass storage controller" til på computeren ?? Er ikke stødt på det før. ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. april 2018 - 12:40 #1
på bundkortet er en nord- og sydbro og sydbro tager sig bla af harddiske. http://www.pc-care.dk/artikel.php?ID=86
Så det er en driver til bundkortet, du har manglet.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2018 - 12:42 #2
En Mass Storage Controller er en controller der typisk styrer interne, eller eksterne harddiske, herunder også i nogle tilfælde USB memory sticks.
Avatar billede Mikael Ekspert
28. april 2018 - 13:20 #3
Takker for svaret til jer begge og lukker.. Blev lidt/meget klogere ;)

Men "sjovt eller noget ???" så fandtes den manglende driver hverken direkte hos Acer eller på nettet ??

Den fandt jeg ved at køre "winzip driver" og gratis een manglende driver. ;)