Avatar billede FotoPeter Praktikant
30. april 2018 - 08:35 Der er 6 kommentarer

Fotobog værktøj - investering eller ej i shoppen?

Hej alle IT kyndige læsere

Vi står med nogle overvejelser i https://www.dinfotobog.dk/, hvor vi kører selve vores fotobog værktøj via noget, der hedder Fujipix, på eksternt domæne, hvor man så uploader sine billeder og designer albummet som det ønskes.

Værktøjet kræver flash og er ikke optimeret til mobile enheder.

Mit spørgsmål er derfor om der er nogen, der kan give et eksempel på, hvor meget ekstra forretning, man kan forvente, ved både at køre på eget domæne, få gjort fotobogværktøjet mobilvenligt, samt at gøre det muligt at designe sine billedealbums uden brug af flash.

Har I nogle cases (uden at behøve at bruge firmanavne), eller andet der kan synliggøre, om det vil gøre en kæmpe forskel for os, hvis vi investerer i at få ovenstående lavet.

Det skal siges at jeg kun interesserer mig i forretningen i vores fotobog shop, og altså ikke den tekniske side. Derfor håber jeg at kunne få nogle kompetente bud på, hvor meget hver enkelt nævnt punkt, potentielt kan øge ordreantallet i procenter.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2018 - 09:03 #1
mobil+ikke flash = iphones som kunder!
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2018 - 10:27 #2
#1: Jeg tror godt de ved at en iPhone er en mobiltelefon. Det var ikke spørgsmålet.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2018 - 11:03 #3
Inden I kaster penge efter et projekt, så se lige https://vistaprint.dk de laver også fotobøger (se alle produkter / fotoopgaver / fotoalbum), så jeres side vinder næppe mange kunder i det marked.
Avatar billede Slater Ekspert
30. april 2018 - 11:36 #4
#3: Projektet eksisterer allerede, de spørger hvor mange procent af potentielle kunder man mister ved ikke at have mobilunderstøttelse. Man må gå ud fra de har nogle kunder i forvejen, men det er sådan set irrelevant for spørgsmålet.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2018 - 12:02 #5
#4 mobil er næppe det store - men flash udgår jo helt, så hvis man vil fortsætte med den type service, så skal det kodes om, ellers lukkes det.
Så det er valget - og når man nu skal kode det om, så kan man da lige så godt tage mindre skærme med og køre det via browser, som også testes på android og ios.
Om man får dem tilbage, som ikke har haft flash længe, og kan øge kundegruppen, det kan jeg ikke gætte på - men det er luk, eller bevar nuværende kundegruppe
Avatar billede FotoPeter Praktikant
01. maj 2018 - 18:54 #6
Mange tak for jeres inputs. Vi overvejer hvad der skal ske.