Avatar billede Mont22 Juniormester
30. april 2018 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Ang. jack-til-??-stik

Hejsa!

Jeg er faldet over en gammel JBL-center speaker, til en meget lækker pris.

Jeg tænker at den kunne bruges som højtaler alene - til mobil osv.

Problemet - og spørgsmålet - er så, hvorvidt det er muligt, at få et stik der passer til indgangen, som er den "klassiske", hvor ledningen uden isolering sættes ind i to små indgange med "klemmer" så de sidder fast?

Jeg ved ikke hvad dette stik hedder, desværre, og jeg tænker om det er muligt at få/lave et sådant stik med han-minijack stik i den anden ende?

Vh. Jon
Avatar billede milter Ekspert
30. april 2018 - 12:27 #1
Det kan måske godt lade sig gøre, men vi skal kende det nøjagtige modelnummer/ -navnet på din højttaler for bedst at kunne hjælpe.
Avatar billede falster Ekspert
30. april 2018 - 14:04 #2
Måske:

https://elektronik-lavpris.dk/p129599/w76745-35mm-minijack-stereo-m-skrueterminaler/

og så et højtalerkabel, der er afisoleret i begge ender.
Avatar billede puren Ekspert
30. april 2018 - 15:24 #3
tvivler stærkt et jack-stik i en mobil er jo lavet til at drive en små højtaler i hovedtelefoner og vil du have den til at drive en stor højtaler??

du kan jo gøre som falster siger og teste det men den højtaler er jo lavet til at have en forstærker foran sig
Avatar billede milter Ekspert
30. april 2018 - 15:31 #4
#3.
Det er netop derfor, vi skal vide, hvilken højttaler, det drejer sig om. Hvis den har sin egen indbyggede forstærker, så burde det kunne lade sig gøre :-)