Avatar billede luzech Novice
30. april 2018 - 16:02 Der er 6 kommentarer

ændre acer notebook

hej,
er det muligt at nulstille /rense en Acer notebook fuldstændig og installere alm programmer og ikke mindst windows 10, google, power point etc.
Vi har haft notebooken liggende, ingen af os kan vænne sig til systemet, så hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør jeg?
Avatar billede luzech Novice
30. april 2018 - 16:25 #1
glemte at notere: Acer Chromebook R13; CB5-312T-K0ZP-13
Avatar billede falster Ekspert
30. april 2018 - 17:31 #2
Der findes mange forslag på nettet, hvis man søger på - f.eks. - turn Chromebook into a Win PC - eller lignende.

Man kan også søge på, hvordan man installerer Win 10 på en Chromebook uden at fjerne Google-softwaren. Dette sidste er mindre indgribende.

Her kan læses lidt mere om metoderne og hvor man skal passe på:

https://www.davebennett.tech/replace-chrome-os-with-windows/

Lad os håbe, at der kommer bud fra nogen, der rent faktisk har prøvet.

Held og lykke.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. april 2018 - 19:06 #3
cpu-kraften er for lille til windows - det vil være dræbende langsomt. Der er en årsag til, at chromebook koster det halve af win-pc'er
Avatar billede posten Ekspert
01. maj 2018 - 06:18 #4
jeg vil som #3 sige at den pc er for lille til windows 10 disken er jo kun 64 gb havde tidligere en med en 128 gb disk der KU  jeg med nød og næppe køre en win. 10 og det at der kun er 4 ram i den gør nok at man kun kan køre en 32 bit version på min far har en lenovo 64 bit med 4 gb. ram i og den er MEGA langsom i opdateringer
så find en anden pc'er til din win 10
Avatar billede luzech Novice
01. maj 2018 - 09:18 #5
Hej, tak for jeres svar. Jeg fandt dette på the verge, har I erfaring med samme

https://www.theverge.com/2017/11/27/16703952/microsoft-office-now-available-on-all-chromebooks
Avatar billede claes57 Ekspert
01. maj 2018 - 09:53 #6
jeg bruger office-apps på ipad og min android-tlf - ingen problemer - de kører.
Der er ikke understøttelse af makroer i apps, da det vil kræve alt for meget - men til daglig brug er de fine.