Avatar billede Deathleecher Juniormester
02. maj 2018 - 10:02 Der er 7 kommentarer

Manage files?

Hej alle.

Jeg står med det problem, jeg hver uge får en liste ind af 200+ filer, som den normale bruger skal ændre i. Men det ikke optimalt og give dem en liste med stiger til 200+ filer.

Så mit spørgsmål er, er der en måde man kan tagge eller manage alle de her filer, så end useren bare kan skrive en søge syntax ind også de fremme?
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2018 - 10:08 #1
Det lyder som hvad mapper er til. Altså, læg de 200 filer i en mappe og giv nogen stien til mappen i stedet for til de individuelle filer.
Men jeg gætter på det ikke er så let, siden du spørger, så kan du præcisere lidt mere?
Avatar billede Deathleecher Juniormester
02. maj 2018 - 10:14 #2
Slater: problemet er at filerne ikke må blive flyttet fra det sted de er, så det kan faktisk være fra over 200 forskellige steder på et network share.

Tagging i windows kan desværre kun bruges på få fil typer, men det ville virke hvis man kunne tagge alle filer, da man efter tagging, bare kan søge efterr tagget, også finder den alle filer
Avatar billede finb Ekspert
02. maj 2018 - 10:15 #3
Har filerne et fælles-træk ?
fx:
*bil*
*salg*
eller andet ?
Avatar billede Deathleecher Juniormester
02. maj 2018 - 10:16 #4
FinB: Nej, har de ikke.
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2018 - 10:17 #5
Så kan man lave genveje til filerne og putte dem i en mappe.
Avatar billede Deathleecher Juniormester
02. maj 2018 - 10:28 #6
Og lave genveje er ikke en optimal måde og gøre det på desværre.

Erder en måde i windows server,hvor man kan gøre deT?
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2018 - 10:47 #7
Hvorfor er det ikke optimalt?

Det kommer jo lidt an på hvordan systemet fungerer og hvordan filerne kommer dig i hænde, men umiddelbart virker det præcis som en situation som det kan løse.