Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 11:58 Der er 7 kommentarer

Er min syntax forkert.

Hejsa.
Jeg har et lille problem. I min kode har jeg dette:
$sMyEmployee = get-aduser -filter {manager -eq $sUserInfo.DistinguishedName}
foreach ($employee in $sMyEmployee) {
    $aDirectReports += $employee.DistinguishedName
}

som fungere. Længere nede i min kode har jeg dette:
$sMyEmployee = get-aduser -filter {manager -eq $aDirectReports[0]}

som ikke fungere, men hvis jeg gør dette i stedet:
      $FQDN = $aDirectReports[0]
        $Filter = "manager -eq ""$FQDN"""
        $sMyEmployee = get-aduser -filter $Filter

Så virker det.

Er der én der kan forklare mig hvorfor? Kan jeg bare ikke direkte kalde mit element fra mit array?
Avatar billede Slater Ekspert
02. maj 2018 - 12:45 #1
Hvilket sprog er det? Powershell?

Rimelig vigtigt at fortælle, når du lægger det i en generel kategori.
Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 12:57 #2
Nå, ja, det glemte jeg lige, men der er ikke en kategori for det.
Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 14:27 #3
Men det er powershell.
Avatar billede Slettet bruger
02. maj 2018 - 14:55 #4
mit umiddelbare gæt er, at dit array-objekt ikke er string - derfor virker den første linje ikke, men hvis du spliter din filter op, konverterer du til string - prøv evt at køre dette her:
$sMyEmployee = get-aduser -filter {manager -eq ($aDirectReports[0]).tostring}

måske det virker - eller erstat -eq med -like
Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 15:10 #5
Jeg får denne fejl:
manager -like ($aDirectReports[0]).tostring' Error Message: 'syntax error' at position: '15'.
Avatar billede Kentoi Seniormester
02. maj 2018 - 15:12 #6
Den stopper ved ").to"
Avatar billede Mark82 Praktikant
10. juli 2018 - 15:06 #7
Det er fordi, at hvis du skal ændre det en lille smule, således at din toString er direkte på det arrayitem du kalder, sådan at det ser sådan ud istedet.

$sMyEmployee = get-aduser -filter {manager -eq ($aDirectReports[0].tostring)}