Avatar billede machansi Praktikant
02. maj 2018 - 13:37 Der er 6 kommentarer

Defekt WD ekstern harddisk

Har desværre ikke mulighed for at se de mange billeder og film jeg har liggende på denne. Har forsøgt div. butikker men de kan ikke hjælpe idet de ikke kan overfører ovenstående.
Det sidste sted jeg var, sagde de at den begyndte at lugte lidt, når de satte strøm på.
Har talt med en der har lidt forstand på computere, og der skulle angiveligt sidde nogle små diske indeni som hvor data bliver opbevaret.
Er det noget der er rigtigt, og kan i evt hjælpe mig med at få overført indhold til en anden harddisk, forhåbentligt uden at midste data, da der er billeder helt tilbage til vores børns første skoledag.??
Avatar billede claes57 Ekspert
02. maj 2018 - 14:04 #1
kan kan prøve at finde en disk helt magen til, og så flytte 'bundkortet' fra den fundne til den defekte (det skal gøres af en uddannet person)
Alternativet er dyrt - se fx https://www.ibas.dk/data-recovery-for-private/
Avatar billede INK Ekspert
02. maj 2018 - 14:10 #2
Kan du oplyse præcis hvilken model/type WD ekstern harddisk.
Avatar billede machansi Praktikant
02. maj 2018 - 14:37 #3
Har ikke lige model type her men kan finde den når jeg er hjemme fra arbejde.
Avatar billede machansi Praktikant
02. maj 2018 - 14:41 #4
Har fået tilbud på reparation  5-10.000 kr som 1. vurdering
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. maj 2018 - 19:28 #5
Det lyder ikke usandsynligt med denne beløbsstørrelse.